Текстът със зелени букви е, само, помощен материал насочващ, към възможно предаване на смисъла на оригиналния текст, и не е одобряван от Фондация Урантия. Настоятелно препоръчвам да сверявате с оригиналния текст! Официалният сайт е: http://www.urantia.org/

Документ 82. ЭВОЛЮЦИЯ БРАКА

Документ 82. ЕВОЛЮЦИЯ НА БРАКА

СУПРУЖЕСКИЕ - или брачные - отношения проистекают из двуполости. Супружество является ответным приспособлением человека к своей разнополости, в то время как семейная жизнь есть совокупный результатвсех подобных эволюционных и адаптационных приспособлений. Супружество устойчиво. Оно не является частью биологической эволюции, однако оно служит основой всякой социальной эволюции и поэтому наверняка сохранится в той или иной форме. Супружество дало человеку семейный очаг - славный венец всей долгой и напряженной эволюционной борьбы.

СЪПРУЖЕСКИТЕ - или брачните - отношения произтичат от двата пола. Съпружеството се явява ответното приспособяване на човека към своята разнополовост, в това време когато семейният живот е съвкупен резултат от всички подобни еволюционни и адаптационни приспособявания. Съпружеството е устойчиво. То не се явява част от биологическата еволюция, обаче то служи за основа на всяка социална еволюция и поради това навярно се съхранява в една или друга форма. Съпружеството е дало на човека домашното огнище - славният венец на цялата дълга и напрегната еволюционна борба.

В то время как религиозные, общественные и образовательные институты необходимы для сохранения культурной цивилизации, главным цивилизатором является семья. Большую часть самого необходимого в жизни ребенок усваивает в своей семье и у соседей.

В това време както религиозните, обществените и образователните институти са необходими за съхраняване на културната цивилизация, главен цивилизатор се явява семейството. Голямата част от най-необходимото в живота детето усвоява в своето семейство и у съседите.

В древности в распоряжении людей не было особо изысканной социальной цивилизации, однако та, которой они располагали, добросовестно и успешно передавалась новому поколению. И вам следует осознать тот факт, что большая часть этих древних цивилизаций продолжала развиваться при минимальном воздействии со стороны других институтов, потому что семья эффективно выполняла свои функции. Сегодня человеческие расы обладают богатым социальным и культурным наследием, которое необходимо мудро и эффективно передавать последующим поколениям. Необходимо поддерживать семью как образовательный институт.

В древността в разпореждане на хората не е имало особено изискана социална цивилизация, обаче тази, с която те разполагали, добросъвестно и успешно се предавала на новото поколение. И вие следва да осъзнаете този факт, че голямата част от тези древни цивилизации е продължавала да се развива при минималното въздействие от страна на другите институти, затова защото семейството ефективно е изпълнявало своите функции. Днес човешките раси притежават богато социално и културно наследство, което е необходимо мъдро и ефективно да се предава на последващите поколения. Необходимо е да се поддържа семейството като образователен институт.

1. БРАЧНЫЙ ИНСТИНКТ

1. БРАЧЕН ИНСТИНКТ

Несмотря на пропасть, существующую между личностью мужчины и личностью женщины, половое влечение достаточно для того, чтобы обеспечить их соединение для продолжения рода. Этот инстинкт эффективно действовал намного раньше, чем люди начали испытывать многое из того, что впоследствии стало называться любовью, преданностью и супружеской верностью. Половые отношения имеют природный характер; супружество является их эволюционным социальным следствием.

Независимо от пропастта, съществуваща между личността на мъжа и личността на жената, половото влечение е достатъчно, за да обезпечи тяхното съединение за продължаване на рода. Този инстинкт ефективно е действувал много по-рано, отколкото хората са започнали да изпитват многото от това, което в последствие е започнало да се нарича любов, преданост и съпружеска вярност. Половите отношения имат природен характер; съпружеството се явява тяхно еволюционно и социално следствие.

У первобытных народов половое влечение и желание не были преобладающими видами страсти: они просто принимали их за должное. Весь репродуктивный опыт был лишен творческой идеализации. Всепоглощающая половая страсть более цивилизованных народов в основном объясняется расовыми смешениями, в особенности в тех случаях, когда эволюционная природа стимулировалась ассоциативным воображением и эстетическим чувством нодитов и адамитов. Однако андитская наследственность была усвоена эволюционными расами в столь малых пропорциях, что она не смогла обеспечить достаточное подчинение животных страстей, пробужденных и усиленных более острым сексуальным чувством и более сильным половым влечением. Из эволюционных рас наивысшим кодексом межполовых отношений обладал красный человек.

У първобитните народи половото влечение и желание не били преобладаващи видове страст: те просто ги приемали за необходими. Целият репродуктивен опит бил лишен от творческа идеализация. Всепоглъщащата полова страст на по-цивилизованите народи се стимулирала от асоциативното въображение и естетическото чувство на нодитите и адамитите. Обаче андитската наследственост била усвоена от еволюционните раси в толкова малки пропорции, че тя не могла да обезпечи достатъчното подчиняване на животинските страсти, подбудени и усилени от по-острото сексуално чувство и по-силното полово влечение. От еволюционните раси най-висш кодекс за междуполовите отношения притежавал червеният човек.

В плане брака, упорядочение половой жизни является показателем следующих факторов:

В плана на брака, за подредбата на половия живот се явяват показатели следните фактори:

1. Относительного прогресса цивилизации. На всём протяжении своего развития цивилизация всё больше требовала того, чтобы половое влечение удовлетворялось целесообразно и в согласии с нравами.

1. Относителен прогрес на цивилизацията. По цялото протежение на своето развитие цивилизацията все повече изисквала това, че половото влечение да се удовлетворява целесъобразно и в съгласие с нравите.


Страница 914

2. Доли андитской наследственности в любом народе. В таких группах половое влечение стало выражением как высших, так и низших качеств физической и чувственной стороны человека.

2. Частта андитска наследственост във всеки народ. В такива групи половото влечение станало израз както на висшите, така и на низшите качества на физическата и чувствена страна на човека.

Сангикские расы обладали нормальной, присущей животным страстью, однако у них было слабо развито воображение, или осознание красоты и привлекательности противоположного пола. Так называемый сексапил практически отсутствует даже у современных примитивных рас; эти чистые в расовом отношении народы демонстрируют явный брачный инстинкт, однако недостаточно сильную сексуальную привлекательность для появления серьезных проблем, требующих социального контроля.

Сангикските раси притежавали нормална, присъща за животните страст, обаче у тях било слабо развито въображението, или осъзнаване на красотата и привлекателността на противоположния пол. Така нареченият сексапил практически отсъствува даже у съвременните примитивни раси; тези чисти в расово отношение народи демонстрират явен брачен инстинкт, обаче недостатъчно силна сексуална привлекателност за появяване на сериозни проблеми, изискващи социален контрол.

Брачный инстинкт - одна из главных физических движущих сил человека. Это единственное чувство, которое под видом личного удовлетворения успешно обманывает эгоиста, заставляя его ставить благополучие расы и продолжение рода значительно выше индивидуального комфорта и личной свободы от ответственности.

Брачният инстинкт - е едно от главните физически движещи сили в човека. Това е единственото чувство, което под вида на лично удовлетворение успешно измамва егоиста, заставяйки го да постави благополучието на расата и продължението на рода значително по-високо над индивидуалния комфорт и лична свобода от отговорност.

Как институт, брак - от его возникновения в древности и до наших дней - отражает социальную эволюцию биологического стремления к сохранению вида. Сохранение эволюционирующих человеческих видов обеспечивается присутствием этого расового брачного импульса - побуждения, которое расплывчато именуется сексуальной привлекательностью. Это великое биологическое побуждение становится центральным импульсом для всевозможных связанных с ним инстинктов, чувств, и обычаев - физических, интеллектуальных, нравственных и социальных.

Като институт, бракът - от неговото възникване в древността до наши дни - отразява социалната еволюция на биологическия стремеж към съхранение на вида. Съхраняването на еволюиращите човешки видове се обезпечава от присъствието на този расов брачен импулс - подбуждането, което неопределено се нарича сексуална привлекателност. Това велико биологическо подбуждане става централен импулс за всевъзможни свързани с него инстинкти, чувства, и обичаи - физически, интелектуални, нравствени и социални.

Побудительной мотивацией дикаря было пропитание, однако в условиях, когда цивилизация обеспечивает обилие пищи, половое влечение зачастую становится доминирующим импульсом и потому нуждается в постоянном социальном контроле. Инстинктивная периодичность сдерживает стремление к совокуплению у животных, однако ввиду того, что человек в столь большой мере самоуправляющееся существо, половое желание не является только периодичным. Именно поэтому общество вынуждено заставлять индивидуума проявлять сдержанность.

Подбудителната мотивация на дивака била прехранването, обаче в условията, когато цивилизацията обезпечава обилие от храна, половото влечение често става доминиращ импулс и за това се нуждае от постоянен социален контрол. Инстинктивната периодичност сдържа стремежа към съвокупляване у животните, обаче в предвид на това, че човекът в толкова голяма степен е самоуправляващо се същество, половото желание не се явява само периодично. Именно поради това обществото е принудено да заставя индивида да проявява сдържаност.

Ни одно человеческое чувство или побуждение, став разнузданным и чрезмерным, не способно привести к таким же бедам и несчастьям, как это могучее половое влечение. Разумное подчинение данного импульса ограничениям общества является высшим критерием подлинного характера любой цивилизации. Сдержанность, всё больше и больше сдержанности - вот постоянно растущее требование прогрессирующего человечества. Скрытность, неискренность и лицемерие могут заслонить проблемы пола, однако они не предлагают решений, как не способствуют они развитию этики.

Нито едно човешко чувство или подбуждение, ставайки разюздано и черезмерно, не е способно да приведе към същите такива беди и нещастия, както това могъщо полово влечение. Разумното подчиняване на дадения импулс на ограниченията на обществото се явява висш критерий за истинския характер на коя да е цивилизация. Сдържаността, все повече и повече сдържаност - ето постоянно растящото изискване на прогресиращото човечество. Потайността, неискреността и лицемерието могат да затулят(прикрият) проблемите на пола, обаче те не предлагат решения, както не способстват те и развитието на етиката.

2. ОГРАНИЧИТЕЛЬНЫЕ ТАБУ

2. ОГРАНИЧИТЕЛНО ТАБУ

В упрощенном виде эволюция супружества есть история сдерживания полового влечения под давлением общественных, религиозных и гражданских ограничений. Природа едва ли считается с индивидуумом; она не признает существования так называемой нравственности; она заинтересована в одном только размножении видов. Природа побуждает к репродукции, равнодушно оставляя обществу решать порождаемые этим проблемы, что создает постоянные и значительные трудности для эволюционирующего человечества. Социальный конфликт заключается в непрекращающейся войне между основными инстинктами и прогрессирующей этикой.

В опростен вид еволюцията на съпружеството е историята на сдържането на половото влечение под натиска на обществените, религиозни и граждански ограничения. Природата едва ли се съобразява с индивида; тя не признава съществуването на така наречената нравственост; тя е заинтересована от едното само размножаване на видовете. Природата подбужда към репродукция, равнодушно оставяйки обществото да решава поражданите от това проблеми, което създава постоянни и значителни трудности за еволюиращото човечество. Социалният конфликт се заключава в не прекратяващата се война между основните инстинкти и прогресиращата етика.

У древних рас не было никакого или почти никакого ограничения половых отношений. Ввиду этой половой свободы отсутствовала проституция. Сегодня у пигмеев и других отсталых народов нет института брака; исследование таких народов показывает, что примитивные расы придерживаются простых брачных обычаев. Однако любой древний народ следует изучать и оценивать только в свете моральных норм, относящихся к нравам соответствующей эпохи.

У древните раси не имало никакво или почти никакво ограничение на половите отношения. В предвид на тази полова свобода отсъствувала проституцията. Днес у пигмеите и другите изостанали народи няма институт на брака; изследването на такива народи показва, че примитивните раси се придържат към прости брачни обичаи. Обаче кой да е древен народ следва да бъде изучаван и оценяван само в светлината на моралните норми, отнасящи се към нравите на съответствуващата епоха.


Страница 915

Тем не менее свободная любовь была в почете только у примитивных дикарей. Как только начали складываться общественные группы, началось формирование законов и ограничений супружеской жизни. Так брачные отношения прошли эволюционный путь от почти полной сексуальной вседозволенности до норм двадцатого века с их относительно полным ограничением половой жизни.

Не по-малко свободната любов е била на почит само у примитивните диваци. Само когато започнали да се образуват обществените групи, започнало формирането на законите и ограниченията в съпружеския живот. Така брачните отношения преминали еволюционния път от почти пълна сексуална всепозволеност до нормите на двадесети век с тяхното относително пълно ограничаване на половия живот.

На самых ранних стадиях племенной жизни нравы и ограничительные табу, при всей своей примитивности, действительно держали мужчин и женщин порознь; это способствовало покою, порядку и трудолюбию, c которых началась длительная эволюция брака и семьи. Соответствующая полу манера одеваться, стиль украшений и религиозные ритуалы берут свое начало в этих древних табу, которые устанавливали пределы сексуальных свобод и, таким образом, в итоге создали представления о пороке, преступлении и грехе. Однако в течение долгого времени существовал обычай отменять все половые ограничения в дни больших праздников, особенно в день Первого мая.

На ранните стадии от племенния живот нравите и ограничителното табу, при цялата своя примитивност, действително държали мъжете и жените поотделно; това способствало покоя, порядъка и трудолюбието, с които започнала дългата еволюция на брака и семейството. Съответствуващия полу маниер да се обличат, стила на украшенията и религиозните ритуали взимат своето начало в тези древни табу, които установявали пределите на сексуалните свободи и, по такъв начин, в крайна сметка създали представите за порока, престъплението и греха. Обаче в течение на дълго време съществувал обичай да се отменят всички полови ограничения в дните на големи празници, особено в деня на Първи май.

Женщины всегда подвергались более суровым запретам, чем мужчины. Древние нравы предоставляли незамужним женщинам такую же степень половой свободы, что и мужчинам, однако от жен всегда требовали верности мужьям. Первобытные супружеские отношения почти не ограничивали половую свободу мужчины; что же касается женщины, то на ее дальнейшую сексуальную свободу накладывалось табу. Замужние женщины всегда имели какой-то знак, выделявший их в отдельный класс, - например, прическу, одежду, вуаль, украшения или кольца.

Жените винаги се подлагали на по-сурови забрани, отколкото мъжете. Древните нрави предоставяли на неомъжените жени същата такава степен на полова свобода, както и за мъжете, обаче от жените винаги искали вярност към мъжа. Първобитните съпружески отношения почти не ограничавали половата свобода на мъжете; що се отнася до жените, то на нейната по-нататъшно сексуална свобода се налагало табу. Омъжените жени винаги имали някакъв знак, отделящ ги в отделен клас, - например, прическа, дреха, воал, украшения или халка.

3. РАННИЕ БРАЧНЫЕ УКЛАДЫ

3. РАННИ БРАЧНИ СТРУКТУРИ

Супружество есть институциональная реакция социального организма на повсеместное биологическое напряжение, вызываемое непрестанным побуждением человека к репродукции - самовоспроизведению. Брачные отношения всегда естественны, и по мере развития общества от простого к сложному происходило соответствующее изменение нравов в сфере брачных отношений - развитие института брака. Везде, где социальная эволюция дошла до стадии формирования нравов, существует эволюционирующий институт брака.

Съпружеството е институционална реакция на социалния организъм на повсеместното биологическо напрежение, предизвиквано от непрестанното подбуждане на човека към репродукция - самовъзпроизвеждане. Брачните отношения винаги са естествени, и по степента на развитие на обществото от просто към сложно протичало съответствуващото изменение на нравите в сферата на брачните отношения - развитието на института на брака. Навсякъде, където социалната еволюция е дошла до стадий на формиране на нравите, съществува еволюциониращия институт на брака.

Всегда существовали и всегда будут существовать две явно выраженные области супружества: нравы - законы, регулирующие внешние аспекты брачных отношений, - и интимные по своей природе, личные отношения мужчины и женщины. Индивидуум всегда восставал против половых ограничений, накладываемых обществом. Причина вековой проблемы пола заключается в следующем: самообеспечение индивидуально, однако оно осуществляется группой; продолжение рода социально, однако оно обеспечивается индивидуальным импульсом.

Винаги са съществували и винаги ще съществуват две явно изразени области на съпружеството: нравите - закони, регулиращи външните аспекти на брачните отношения, и интимни по своята природа, лични отношения на мъжете и жените. Индивидът винаги въставал против половите ограничения, налагани от обществото. Причината за вековните проблеми на пола се съдържат в следното: самообезпечаването е индивидуално, обаче то се осъществява от групата; продължението на рода е социално, обаче то се обезпечава от индивидуалния импулс.

Нравы, если их уважают, достаточно сильны, чтобы сдерживать половое влечение и управлять им, что подтверждено всеми расами. Брачные нормы всегда служили истинным показателем могущества нравов и функциональной целостности гражданского правления. Однако ранние уклады, регулировавшие половые и брачные отношения, были нагромождением противоречивых и примитивных ограничений. Родители, дети, родственники и общество - у всех этих групп были противоречивые интересы при урегулировании супружеских отношений. Несмотря на всё это, те народы, которые придавали большое значение институту брака и внедряли его на практике, естественным образом поднялись на более высокие эволюционные уровни и увеличили численность своего населения.

Нравите, ако тях ги уважават, са достатъчно силни, за да сдържат половото влечение и да го управляват, което е потвърдено от всички раси. Брачните норми винаги са служели като истински показател за могъществото на нравите и функционалната цялост на гражданското управление. Обаче ранните структури, регулиращи половите и брачни отношения, били претоварени от противоречиви и примитивни ограничения. Родителите, децата, родствениците и обществото - у всички тези групи имало противоречиви интереси при урегулиране на съпружеските отношения. Независимо от всичко това, тези народи, които придавали голямо значение на института на брака и го внедрявали на практика, по естествен начин се издигали на по-високи еволюционни нива и увеличили числеността на своето население.

В первобытные времена брак являлся платой за общественное положение; наличие жены служило знаком отличия. Для дикаря день свадьбы означал вступление в пору ответственности и зрелости. В одну эпоху брак считался общественным долгом, в другую - религиозной обязанностью, в третью - политическим требованием обеспечения государства гражданами.

В първобитните времена бракът се явявал цената за общественото положение; наличието на жена служило за знак на отличие. За дивакът деня на сватбата означавал встъпване във време на отговорност и зрялост. В една епоха бракът се считал за обществен дълг, в друга - за религиозно задължение, в трета - политическо изискване за обезпечаване на държавата с граждани.


Страница 916

Многие древние племена требовали дерзкого похищения чужого имущества для подтверждения готовности к супружеству; более поздние народы заменили такие грабительские набеги турнирами и игрищами. В качестве высшей награды победители таких состязаний получали право выбора невесты из числа лучших девушек. По обычаю охотников за головами, юноша имел право жениться только после того, как добывал как минимум одну голову, хотя иногда череп можно было купить. С постепенным отмиранием обычая купли жен их стали выигрывать на конкурсах загадок; эта практика до сих пор сохранилась у многих групп черного человека.

Много древни племена изисквали дръзко похищение на чуждо имущество за потвърждаване на готовността към съпружество; по-късните народи заменили такива грабителски набези с турнири и игрища. В качеството на най-висока награда победителите в такива състезания получавали правото за избор на невеста от числото на най-добрите девойки. По обичая на ловците на глави, юношата имал право да се ожени само след като, когото добивал като минимум една глава, макар по някога черепа можело да боде купен. С постепенното отмиране на обичая за купуване на жени тях започвали да ги разиграват на конкурси за загадки; тази практика до сега се е съхранила у много групи на черния човек.

С развитием цивилизации в некоторых племенах женщины стали устраивать суровые испытания мужской выносливости; так они могли отдать предпочтение тем мужчинам, на которых останавливали свой выбор. Супружеские испытания включали демонстрацию искусства охотника и бойца, а также способности обеспечить семью. В течение долгого времени от жениха требовалось, чтобы на протяжении как минимум одного года он был членом семьи невесты; здесь он жил и трудился, доказывая, что достоин женщины, которую хотел взять в жены.

С развитието на цивилизацията в някои племена жените започнали да устройват сурови изпитания на мъжката издръжливост; така те можели да отдадат предпочитание на тези мъже, на които спирали своя избор. Съпружеските изпитания включвали демонстрация на изкуството на ловеца и боеца, а така също на способността за обезпечаване на семейството. В течение на дълго време от жениха се изисквало, че в протежение като минимум на една година той бил член на семейството на невестата; тук той живеел и се трудил, доказвайки, че е достоен за жената, която искал да вземе за съпруга.

От жены требовалось умение выполнять тяжелую работу и рожать детей. Она должна была справляться с определенным объемом сельскохозяйственной работы за отведенное время. А если ребенок появлялся до замужества, ценность жены возрастала еще больше, ибо она подтверждала свою способность к деторождению.

От жените се изисквало да изпълняват тежка работа и да раждат деца. Тя била длъжна да се справя с определен обем от селскостопанската работа за определено време. А ако детето се появявало преди женитбата, ценността на жената нараствала още повече, защото тя потвърждавала своята способност за раждане.

Тот факт, что не состоять в браке считалось у древних народов позором, даже грехом, объясняет происхождение детских браков: раз уж человеку всё равно суждено жить в супружестве, то чем раньше, тем лучше. Кроме того, бытовало поверье, что неженатые и незамужние не попадут в страну духов. Это было еще одним доводом в пользу детских браков, заключавшихся даже при рождении, а иногда и до рождения, в зависимости от пола ребенка. Древние верили в то, что даже покойники должны состоять в браке. Для ведения переговоров о заключении брака между усопшими нанимались настоящие сваты. Кто-нибудь из родителей договаривался об участии таких посредников для заключения брака между умершим сыном и умершей дочерью из другой семьи.

Този факт, че да не бъдеш женен се считало у древните народи за позор, даже грях, обяснява произхода на детските бракове: веднъж вече на човек все едно му е съдено да живее в съпружество, колкото по-рано, толкова по-добре. Освен това, битувало поверието, че неженените и неомъжените няма да попаднат в страната на духовете. Това бил още един довод в полза на детските бракове, сключващи се даже още при раждането, а понякога и преди раждането, в зависимост от пола на детето. Древните вярвали в това, че даже покойниците трябвало да бъдат женени. За воденето на преговори за сключване на брак между починали се наемали истински сватове. Някой от родителите се договарял за участие на такива посредници за сключване на брак между умрял син и умряла дъщеря от друго семейство.

У более поздних народов брак обычно заключался с достижением половой зрелости, однако развитие этой тенденции было непосредственно связано с прогрессом цивилизации. Уже на ранних этапах социальной эволюции появились особые безбрачные категории как мужчин, так и женщин; они формировались и поддерживались индивидуумами, в той или иной мере лишенными нормального полового влечения.

У по-късните народи брака обикновено се сключвал с достигането на полова зрялост, обаче развитието на тази тенденция било непосредствено свързано с прогреса на цивилизацията. Вече на ранните етапи от социалната еволюция се появили особени безбрачни категории както от мъже, така и от жени; те се формирали и поддържали от индивиди, в една или друга степен лишени от нормално полово влечение.

Многие племена позволяли членам правящего клана иметь половые отношения с невестой непосредственно перед тем, как она отдавалась своему мужу. Каждый из этих мужчин давал девушке подарок; таково происхождение обычая дарить свадебные подарки. В некоторых группах девушка должна была заработать свое приданое, которое состояло из подарков, полученных в качестве вознаграждения за сексуальные услуги, предоставленные на смотринах невест.

Много племена позволявали на членовете на управляващия клан да имат полови отношения с невестата непосредствено преди това, когато тя се отдавала на своя мъж. Всеки от тези мъже давал на девойката подарък; такъв е произхода на обичая да се даряват сватбени подаръци. В някои групи девойката била длъжна да заработи своето дадено, което се състояло от подаръци, получени в качеството на възнаграждение за сексуални услуги, предоставени на сгледата на невестите.

Некоторые племена женили юношей на вдовах и старших женщинах, а впоследствии, когда те, в свою очередь, становились вдовцами, позволяли им брать в жены девушек, объясняя это тем, что в таком случае оба супруга наверняка не будут глупцами - что, полагали они, случалось бы, если бы в брак разрешали вступать юношам и девушкам. Другие племена ограничивали брачные отношения одинаковой возрастной категорией. Именно ограничение брака определенными возрастными группами породило идею кровосмешения. (В Индии до сих пор нет возрастных ограничений для брака.)

Някои племена женили юноши на вдовици и старши жени, а в последствие, когато те, на свой ред, ставали вдовци, им позволявали да вземат за жени девойки, обяснявайки това с това, че в такъв случай двамата съпрузи навярно няма да бъдат глупаци - което, те полагали, че би се случило, ако в брак разрешали да встъпят юноши и девойки. Други племена ограничавали брачните отношения в еднаква възрастова категория. Именно ограничението на брака в определени възрастови групи породило идеята за кръвосмешението. (В Индия и до ден днешен няма възрастови ограничения за брака.)

В некоторых культурах женщины смертельно боялись вдовства: вдову либо убивали, либо позволяли ей наложить на себя руки на могиле супруга, ибо считалось, что она должна войти в страну духов вместе со своим мужем. Оставшихся в живых вдов практически всегда обвиняли в смерти своих мужей. Некоторые племена сжигали их заживо. Если вдова продолжала жить, ее жизнь превращалась в сплошной траур и была связана с нестерпимыми социальными ограничениями, ибо повторный брак подвергался всеобщему осуждению.

В някои култури жените смъртно се бояли от овдовяване: вдовицата или убивали, или и позволявали да сключи върху себе си ръце на могилата на съпруга, защото се считало, че тя трябва да влезе в страната на духовете заедно със своя мъж. Оставените живи вдовици практически винаги обвинявали за смъртта на своите мъже. Някои племена ги изгаряли живи. Ако вдовицата продължавала да живее, то нейния живот се превръщал непрекъснат траур и бил свързан с нетърпими социални ограничения, защото повторния брак се подлагал на всеобщо осъждане.


Страница 917

В старину поощрялось многое из того, что сегодня считается аморальным. В первобытные времена жены нередко испытывали огромную гордость за связи своих мужей с другими женщинами. Девическое целомудрие было настоящим препятствием для заключения брака; рождение ребенка до замужества делало девушку намного более желанной в качестве жены, ибо мужчина был уверен в том, что его спутница не является бесплодной.

В старините се поощрявала много от това, което днес се счита за аморално. В първобитни времена жените нерядко изпитвали огромна гордост за връзките на своите мъже с други жени. Девическото целомъдрие било истинско препятствие за сключване на брак; раждането на дете преди омъжването правело девойката много по-желана в качеството на жена, защото мъжа бил уверен в това, че неговата спътница не е безплодна.

Многие первобытные племена разрешали испытательный брак, который продолжался до тех пор, пока женщина не становилась беременной, после чего можно было проводить обычную свадебную церемонию. У других групп свадьба справлялась только после рождения первого ребенка. Если женщина оказывалась бесплодной, родители должны были ее выкупить, а брак объявлялся недействительным. Нравы требовали, чтобы у каждой пары были дети.

Много първобитни племена разрешавали изпитателен брак , който продължавал до тогава, докато жената не станела бременна, след което можело да бъде проведена брачната сватбена церемония. У други групи сватба се правела само след раждането на първото дете. Ако жената се окажела безплодна, родителите били длъжни да я откупят, а бракът се обявявал за недействителен. Нравите изисквали, че у всяка двойка да има деца.

Такой первобытный испытательный брак не имел ничего общего со вседозволенностью; это было всего лишь честное испытание на плодовитость. Вступившие в связь индивидуумы заключали брак, как только подтверждалась их способность иметь детей. Когда современные пары начинают супружескую жизнь с задней мыслью об удобном разводе в случае, если они не будут полностью удовлетворены совместной жизнью, они, по существу, заключают подобие испытательного брака, причем значительно более низкого по своему статусу, нежели честные и смелые попытки их менее цивилизованных предков.

Такъв първобитен изпитателен брак нямал нищо общо със все позволеното; това било всичко само честно изпитание за плодовитост. Встъпващите във връзка индивиди сключвали брак, когато само се потвърждавала тяхната способност да имат деца. Когато съвременните двойки започват съпружеския живот със задни мисли за удобен развод в случай, че те не бъдат напълно удовлетворени от съвместния живот, те, по същество, сключват подобие на изпитателния брак, при което е значително по-ниско по своя статус, отколкото честните и смели опити на техните по-малко цивилизоване предци.

4. БРАК В ЭПОХУ ОТНОШЕНИЙ СОБСТВЕННОСТИ

4. БРАК В ЕПОХАТА НА ОТНОШЕНИЕ КЪМ СОБСТВЕНОСТТА

Брак всегда был тесно связан как с собственностью, так и с религией. Собственность делала брак прочным, религия - нравственным.

Бракът винаги е бил тясно свързан както със собствеността, така и с религията. Собствеността правила брака устойчив, религията - нравствен.

Первобытный брак представлял собой вклад средств, экономическую сделку. Он в большей степени основывался на деловых отношениях, чем на сексуальной заинтересованности. Древние вступали в брак ради благополучия группы; поэтому их браки планировались и устраивались группой - родителями и старейшинами. И то, что нравы, регулирующие отношения собственности, действительно укрепляли институт брака, подтверждается большей прочностью брака у ранних племен, чем у многих современных народов.

Първобитният брак представлявал по себе си принос на средства, икономическа сделка. Той в по-голямата степен се основавал на деловите отношения, отколкото на сексуалната заинтересованост. Древните встъпвали в брак заради благополучието на групата; затова техните бракове се планирали и устройвали групата - родителите и старейшините. И това, че нравите, регулиращи отношенията на собственост, действително укрепвали института на брака, се потвърждава от голямата устойчивост на брака у ранните племена, отколкото у много съвременни народи.

По мере прогресса цивилизации и всё большего признания частной собственности величайшим преступлением стало воровство. Прелюбодеяние считалось формой воровства, посягательством на права собственности мужа. Поэтому оно не упоминается отдельно в ранних кодексах и законах. До вступления в брак женщина являлась собственностью своего отца, который передавал свои права ее мужу, и все легализованные половые связи проистекали из этих априорных прав собственности. Ветхий Завет обращается с женщинами как с разновидностью собственности. Коран учит, что женщины являются существами второго сорта. Мужчина обладал правом одолжить свою жену другу или гостю, и этот обычай до сих пор существует у некоторых народов.

По степента на прогреса на цивилизацията и все по-голямото признаване на частната собственост най-велико престъпление станала кражбата. Прелюбодеянието се считало за форма на кражба, посегателство върху правото на собственост на мъжа. Затова то не се упоменава отделно в ранните кодекси и закони. До встъпването в брак жената се явявала собственост на своя баща, който предавал своите права на нейния мъж, и всички легализирани полови връзки произтичали от тези априорни права на собственост. Вехтия завет се отнася към жените като към разновидност на собствеността. Коранът учи, че жените се явяват същества от втори сорт. Мъжът притежавал правото да даде на заем своята жена на другар или гост, и този обичай до ден днешен съществува у някои народи.

Современная половая ревность не является врожденной; она - результат эволюции нравов. Первобытный человек не ревновал свою жену; он просто охранял свою собственность. В половом отношении предъявление к женщине больших требований, чем к ее мужу, объяснялось тем, что ее супружеская неверность влекла за собой появление наследника и передачу собственности по наследству. Уже на самых ранних стадиях развития цивилизации незаконнорожденный ребенок пользовался дурной славой. Поначалу только женщина наказывалась за прелюбодеяние. Впоследствии нравы предписывали наказывать также ее партнера, и в течение многих веков оскорбленный муж или отец имели полное право убить того, кто вторгался в их владения. У современных народов сохранились эти нравы с их неписаным законом, разрешающим так называемые "преступления в защиту чести".

Съвременната полова ревност не се явява вродена; тя - е резултат от еволюция на нравите. Първобитният човек не ревнувал своята жена; той просто охранявал своята собственост. В полово отношение предявяването към жената на по-големи изисквания, отколкото към нейния мъж, се обяснявало с това, че съпружеската невярност водела след себе си появяването на наследник и предаването на собственост по наследство. Вече на най-ранните стадии от развитието на цивилизацията незаконно роденото дете се ползувало с лоша слава. По начало само жената се наказвала за прелюбодеяние. В последствие нравите предписвали да се наказва така също нейния партньор, и в течение на много векове оскърбеният мъж или баща имали пълно право да убият този, който нахлувал в техните владения. У съвременните народи се съхранили тези нрави с техния неписан закон, разрешаващ така наречените " престъпления в защита на честа".

Так как требование непорочности появилось как один из аспектов развития нравов, регулировавших отношения собственности, оно распространялось вначале

Тъй като изискването за непорочност се появило като един от аспектите в развитие на нравите, регулиращи отношенията на собственост, то се разпространявало в началото


Страница 918

на замужних женщин, но не касалось незамужних девушек. Впоследствии в девственности был более заинтересован отец, чем жених: непорочная девушка была коммерческим имуществом отца - это давало ему возможность назначить более высокую цену. С повышением спроса на девственность появился обычай платить вознаграждение отцу невесты за то, что он вырастил непорочную девушку для ее будущего супруга. Однажды возникнув, идея женской непорочности столь завладела умами, что девушек стали буквально запирать, заточать на многие годы, дабы гарантировать их непорочность. Относительно недавние моральные и социальные нормы, а также проверки на девственность автоматически породили класс профессиональных проституток; это были отвергнутые невесты - женщины, которых на проверках, устраиваемых матерями женихов, признавали лишенными девственности.

върху омъжените жени, но не се отнасяло до неомъжените девойки. В последствие от девствеността бил повече заинтересован бащата, отколкото жениха: непорочната девойка била комерческото имущество на бащата - това му давало възможност да назначи по-високо цена. С издигането на въпроса за девствеността се появил обичай да се плаща възнаграждение на бащата на невестата за това, че е отгледал непорочна девойка за нейния бъдещ съпруг. Веднъж възникнала, идеята за женската непорочност толкова завладяла умовете, че девойките започнали буквално да затварят, заточават за много години, за да гарантират тяхната непорочност. Относително неотдавна моралните и социални норми, а така също проверката за девственост автоматично породили класа на професионалните проститутки; това били отхвърлените невести - жените, които на проверките, устройвани от майките на женихите, признавали лишаването от девственост.

5. ЭНДОГАМИЯ И ЭКЗОГАМИЯ

5. ЕНДОГАМИЯ И ЕКЗОГАМИЯ

Уже в глубокой древности дикарь заметил, что расовое смешение повышает качество потомства - не потому, что эндогамия всегда приводила к плохим последствиям, а потому, что экзогамия всегда давала сравнительно лучшие результаты. Поэтому нравы стремились закрепить ограничения на половые отношения между близкими родственниками. Было признано, что экзогамия чрезвычайно повышает селективные возможности эволюционного варьирования и развития. Появившиеся в результате таких связей индивидуумы были более разносторонними и обладали большей способностью к выживанию во враждебном окружении; сторонники эндогамии, как и их нравы, постепенно исчезли. Этот процесс был медленным; дикарь не задумывался о таких проблемах, в отличие от более поздних и прогрессирующих народов, которые, к тому же, заметили, что общая слабость иногда является следствием чрезмерного количества браков между близкими родственниками.

Вече в дълбокото древност дивакът забелязал, че расовото смесване повишава качеството на потомството - не поради това, че ендогамията винаги привеждала към лошо последствия, а поради това, че екзогамията винаги давала сравнително по-добри резултати. Поради това нравите се стремели да закрепят ограничения върху половите отношения между близки родственици. Било признато, че екзогамията черезвичайно повишава селективните възможности на еволюционното вариране и развитие. Появилите се в резултат на такива връзки индивиди били по-разностранни и притежавали по-голяма способност към оцеляване във враждебно обкръжение; застъпниците на ендогамията, както и техните нрави, постепенно изчезнали. Този процес бил бавен; дивакът не се замислял за такива проблеми, за разлика от по-късните и прогресиращи народи, които, към това същото, забелязали, че общата слабост понякога се явява в следствие на чрезмерното количество бракове между близки родственици.

В то время как при наличии хорошей наследственности результатом эндогамии иногда было укрепление сильных племен, красноречивые случаи печальных последствий эндогамии наследственно неполноценных людей оказывали более сильное воздействие на сознание человека. Поэтому формирование нравов сопровождалось появлением всё новых табу, запрещавших любые браки между близкими родственниками.

В това време както при наличие на добра наследственост резултатът от ендогамията понякога било укрепване на силните племена, красноречивите случаи за печалните последствия от ендогамията на наследствено непълноценните хора са оказвали по-силно въздействие на съзнанието на човека. Затова формирането на нравите се съпровождало с появяването на ново табу, забраняващо всякакви бракове между близки родственици.

Религия уже давно служит эффективной преградой для экзогамии. Многие религиозные учения объявили брак с иноверцами нарушением закона. Женщина обычно была сторонницей эндогамии, мужчина - экзогамии. Собственность всегда влияла на брак, и иногда - в попытке закрепить собственность в пределах клана - появлялись нравы, приказывавшие женщинам выбирать мужей среди одноплеменников ее отца. Распоряжения такого рода привели к огромной популярности браков между двоюродными родственниками. Кроме того, эндогамией пользовались в стремлении сохранить секреты мастерства: умельцы хотели, чтобы искусство их ремесла оставалось в семье.

Религията вече отдавна служи като ефективна преграда за екзогамията. Много религиозни учения обявявали брака с друговерци за нарушаване на закона. Жената обикновено била привърженик на ендогамията, мъжа - на екзогамията. Собствеността винаги влияела на брака, и понякога - в опита да се закрепи собствеността в пределите на клана - се появявали нрави, заповядващи на жените да избират мъже сред съплеменниците на нейния баща. Разпореждания от такъв род привели към огромна популярност браковете между родственици от втора линия (братовчеди). Освен това, от ендогамията се ползували в стремежа да се съхранят секретите на майсторството: изкусните работници искали, изкуството на техния занаят да останел в семейството.

Оказываясь в изоляции, более развитые группы всегда возвращались к единокровным бракам. В течение ста пятидесяти тысяч лет одной из крупнейших эндогамных групп были нодиты. Эндогамные нравы более позднего времени были в огромной мере укреплены традициями фиолетовой расы, в которой в брачные отношения поначалу приходилось вступать братьям и сестрам. Браки между братьями и сестрами получили также распространение в древнем Египте, Сирии, Месопотамии и повсюду, где обитали андиты. Египтяне долго придерживались таких браков, пытаясь сохранить в чистоте царскую кровь, - обычай, который еще дольше оставался в силе в Персии. У месопотамцев - до появления Авраама - браки с двоюродными родственниками были обязательными. Кузены пользовались преимущественным правом на вступление в брак со своими кузинами. Сам Авраам женился на своей сводной сестре, однако более поздние нравы евреев запрещали такие союзы.

Оказвайки се в изолация, по-развитите групи винаги се възвръщали към еднокръвни бракове. В течение на сто и петдесет хиляди години едно от най-крупните ендогамни групи били нодитите. Ендогамните нрави от по-късно време били в огромна степен укрепени от традицията на виолетовата раса, в която в брачни отношения по начало се налагало да встъпват братя и сестри. Браковете между братя и сестри получили също така разпространение в древен Египет, Сирия, Месопотамия и навсякъде, където обитавали андити. Египтяните дълго се придържали към такива бракове опитвайки се да съхранят в чистота царската кръв, - обичай, който още дълго си оставал в сила в Персия. У месопотамците - до появяването на Авраам - браковете с родственици от втора линия били задължителни. Братовчедите се ползували с преимуществено право за встъпване в брак със своите братовчеди. Самият Авраам се оженил за своята родна сестра, обаче по-късните нрави на евреите забранявали такива съюзи.


Страница 919

Первый отход от практики браков между братьями и сестрами произошел с появлением многоженства, ибо сестра-жена грубо попирала другую жену или жен. Некоторые племенные нравы запрещали вдове умершего брата выходить замуж, требуя, чтобы оставшийся брат заменил отца детям покойного брата. Не существует биологического инстинкта, который не позволял бы вступать в брак при той или иной степени родства. Такие ограничения являются исключительно следствием табу.

Първото отстъпление от практиката на бракове между братя и сестри протекло с появяването на многоженството, защото сестрата-жена грубо погазвала другата жена или жени. Някои племенни нрави забранявали на вдовицата на умрелия брат да се жени, изисквайки, това, оставащия брат да замени бащата на покойния брат. Не съществува биологичен инстинкт, който да не позволява да се встъпи в брак при една или друга степен на родство. Такива ограничения се явяват изключително в следствие от табу.

В результате, экзогамия возобладала потому, что ей отдавали предпочтение мужчины: найти жену за пределами своей группы означало обеспечить себе большую свободу от родственников жены. Чем ближе знаешь, тем меньше почитаешь. Поэтому, когда в брачных отношениях начал преобладать индивидуальный выбор, стало обычным находить партнеров за пределами племени.

В резултат, екзогамията преобладавала затова, че на нея отдавали предпочитание мъжете: да намерят жена зад пределите на своята група означавало да обезпечат за себе си по-голяма свобода от родствениците жени. Колкото по-отблизо знаеш, толкова по-малко почиташ. Затова, когато в брачните отношения е започнал да преобладава индивидуалния избор, станало обичайно да се намира партньор зад пределите на племето.

В итоге многие племена запретили браки в пределах клана. Другие ограничили брачные отношения определенными кастами. Табу на брак с женщиной того же тотема привел к обычаю выкрадывать женщин соседних племен. Позднее браки регулировались преимущественно по территориальному, а не родовому признаку. Прежде чем эндогамия превратилась в современную экзогамию, она прошла через целый ряд эволюционных ступеней. Даже после того как табу распространились на единокровные браки между простолюдинами, вождям и царям разрешалось жениться на своих родственниках, что позволяло избежать разбавления царской крови и сохраняло ее чистоту. Нравы обычно разрешали монархам некоторые вольности в половой жизни.

В крайна сметка много племена забранили браковете в пределите на клана. Други ограничили брачните отношения в определени касти. Табуто върху брака с жена от същия тотем привело към обичая да се крадат жени от съседните племена. По-късно браковете се регулирали преимуществено по териториален, а не по родов признак. Преди ендогамията да се превърне в съвременната екзогамия, тя преминала през цял ред еволюционни степени. Даже след като табуто се разпространило върху еднокръвните бракове между простолюдието, на вождовете и царете се разрешавало да се женят за своите родственици, което позволявало да се избегне разреждането на царската кръв и съхранявало нейната чистота. Нравите обикновено разрешавали на монарсите някои волности в половия живот.

Присутствие более поздних андитских народов имело большое значение для усиления желания сангикских рас вступать в брачные отношения за пределами своих племен. Однако экзогамия стала преобладающей только после того, как соседние группы научились жить в относительном мире.

Присъствието на по-късните андитски народи имало по-голямо значение за усилване на желанието на сангикските раси да встъпват в брачни отношения зад пределите на своите племена. Обаче екзогамията станала преобладаваща само след като, когато съседните групи се научили да живеят в относителен мир.

Экзогамия сама по себе способствовала укреплению мира: межплеменные браки гасили враждебные настроения. Экзогамия вела к межплеменному сотрудничеству и военным союзам; она стала преобладающей потому, что обеспечивала большую силу; она создавала нацию. В большой степени экзогамии способствовало развитие торговых связей; путешествия и исследования вносили свой вклад в расширение географии брачных отношений и в огромной мере содействовали взаимопроникновению расовых культур.

Екзогамията сама по себе си способствала укрепването на мира: междуплеменните бракове гасили враждебните настроения. Екзогамията водела към междуплеменно сътрудничество и военни съюзи; тя станала преобладаваща поради това, че обезпечавала по-голяма сила; тя създавала нацията. В голяма степен екзогамията способствала развитието на търговските връзки; пътешествията и изследванията внасяли своя принос в разширяване на географията на брачните отношения и в огромна степен съдействували за взаимното проникване на расовите култури.

Необъяснимые, казалось бы, несообразности нравов, регулирующих расовые браки, являются, в основном, следствием вошедшей в обычай экзогамии, а также сопутствующей ей кражи невест и покупки их в других племенах. Всё это привело к объединению нравов различных племен. То, что эти касавшиеся эндогамии табу носили социальный, а не биологический характер, хорошо иллюстрируется запретом на родственные браки, под который подпадали многие родственники со стороны жены или мужа, что вообще не имеет отношения к кровному родству.

Необясними, изглеждащи сякаш би, несъобразностите на нравите, регулиращи расовите бракове, се явяват, в основното, следствие то влязлата в обичай екзогамия, а така също съпътствуващата я кражба на невести и купуването им в други племена. Всичко това привело към обединението на нравите на различни племена. Това, че тези отнасящи се към ендогамията табу са носили социален, а не биологичен характер, добре се илюстрира от забраната върху родствените бракове, под която попадали много родственици от страна на жената или мъжа, което въобще няма отношение към кръвното родство.

6. РАСОВЫЕ СМЕШЕНИЯ

6. РАСОВИ СМЕСВАНИЯ

Сегодня в мире нет чистых рас. Из числа изначальных эволюционных цветных рас в мире сохранились только две - желтая и черная, но и они включают в себя много крови исчезнувших цветных народов. Хотя так называемая белая раса в основном произошла от древнего синего человека, она в большей или меньшей степени смешана со всеми расами, что в значительной мере справедливо и для красного человека Америки.

Днес в света няма чисти раси. От числото на изначалните еволюционни цветни раси в света са се съхранили само две - жълтата и черната, но и те включват в себе си много кръв от изчезналите цветни народи. Макар така наречената бяла раса в основното да е произлязла от древния син човек, тя в голяма или малка степен е смесена със всичките раси, което в значителна степен е справедливо и за червения човек от Америка.

Из шести цветных сангикских рас три были первичными и три вторичными. Хотя первичные расы - синяя, красная и желтая - во многих отношениях превосходили три вторичные, не следует забывать о том, что у этих вторичных рас было много привлекательных черт, которые могли существенно улучшить первичные расы, если бы существовала возможность ассимилировать лучшие генотипы вторичных.

От шестте цветни сангикски раси три били първични и три вторични. Макар първичните раси - синята, червената и жълтата - в много отношения да са превъзхождали трите вторични, не следва да се забравя това, че у тези вторични раси е имало много привлекателни черти, които е могло съществено да подобрят първичните раси, ако би съществувала възможност да се асимилират най-добрите генотипове от вторичните.


Страница 920

Нынешние предрассудки против "метисов", "гибридов" и "полукровок" возникают из-за того, что современные расовые смешения происходят в основном между чрезвычайно низкопробными генотипами соответствующих рас. Неудовлетворительное потомство получается и при смешении дегенеративных генотипов одной и той же расы.

Днешните предразсъдъци против "метисите", "хибридите" и "половинка кръв" възникват поради това, че съвременните расови смесвания произтичат в основното между изключително низко пробни генотипове от съответствуващите раси. Неудовлетворително потомство се получава и при смесването на дегенеративни типове от една и съща раса.

Если бы современные расы Урантии можно было освободить от бремени их низшего пласта выродившихся, антисоциальных, слабоумных и негодных экземпляров, существовало бы мало возражений против ограниченных расовых смешений. А если бы такие расовые смешения могли происходить между высшими типами нескольких рас, то возражений было бы еще меньше.

Ако съвременните раси от Урантия може да се освободят от бремето на низшия пласт изродили се, антисоциални, слабоумни и негодни екземпляри, съществували биха малко възражения против ограничените расови смесвания. А ако би такива расови смесвания можеше да протекат между висшите типове на няколко раси, то възраженията биха били още по-малко.

Секрет создания новых и более жизнеспособных генотипов заключается в гибридизации лучших и несхожих элементов. Это справедливо в отношении как растений и животных, так и людей. Гибридизация увеличивает жизнестойкость и повышает плодовитость. Расовые смешения средних и высших слоев различных народов чрезвычайно усиливают творческий потенциал, что демонстрируется на примере современного населения Соединенных Штатов Северной Америки. Когда такие брачные отношения устанавливаются между более низкими или низшими слоями, творческая способность уменьшается, что видно на примере современных народов южной Индии.

Секретът за създаването на нови и по-жизнеспособни генотипове се заключава в хибридизацията на най-добрите и неприличащи си елементи. Това е справедливо по отношение както на растенията и животните, така и на хората. Хибридизацията увеличава жизнеустойчивостта и повишава плодовитостта. Расовите смесвания на средните и висшите слоеве от различни народи черезвичайно усилва творческия потенциал, което се демонстрира от примера със съвременното население на Съединените Щати от Северна Америка. Когато такива брачни отношения се установяват между по-ниски или нисши слоеве, творческата способност се намалява, което е видно от примера на съвременните народи от южна Индия.

Расовые смешения чрезвычайно способствуют внезапному появлению новых качеств, а если такая гибридизация является союзом лучших генотипов, то эти новые качества также будут являться преимущественными свойствами.

Расовите смесвания черезвичайно способстват внезапното появяване на нови качества, а ако такава хибридизация се явява съюз между най-добрите генотипове, то тези нови качества също така ще се явяват преимуществени свойства.

До тех пор, пока современные расы остаются столь перегруженными низшими и дегенеративными генотипами, широкомасштабное расовое смешение было бы весьма пагубным. Однако большинство возражений против таких экспериментов объясняется скорее социальными и культурными предрассудками, нежели биологическими соображениями. Даже среди низших родов гибриды зачастую означают шаг вперед по сравнению с их предшественниками. Гибридизация ведет к улучшению вида благодаря роли доминантных генов. Расовые смешения повышают вероятность увеличения в гибриде числа желательных доминант.

До това време, докато съвременните раси остават толкова претоварени от низши и дегенеративни генотипове, широко мащабното расово смесване би било изключително пагубно. Обаче болшинството възражения против такива експерименти се обяснява по-скоро със социални и културни предразсъдъци, отколкото с биологични съображения. Даже сред низшите родове хибридите често означават стъпка напред в сравнение с техните предшественици. Хибридизацията води до подобряване на вида благодарение на ролята на доминантните гени. Расовите смесвания повишават вероятността за увеличаване в хибрида на числото на желателни доминанти.

За последние сто лет на Урантии было больше расовых смешений, чем за многие тысячелетия. Опасность появления резких диспропорций в результате смешения человеческих рас чрезвычайно преувеличена. Основные проблемы, с которыми сталкиваются "метисы", объясняются социальными предрассудками.

За последните сто години на Урантия е имало повече расови смесвания, отколкото за много хилядолетия. Опасността от появяването на резки диспропорции в резултат от смесването на човешките раси е изключително преувеличена. Основните проблеми, с които се сблъскват "метисите", се обясняват със социалните предразсъдъци.

Питкэрнский эксперимент по смешению белой и полинезийской рас дал вполне удовлетворительные результаты благодаря тому, что белые мужчины и полинезийские женщины происходили из достаточно хороших родов. Смешанные браки между высшими типами белой, красной и желтой рас могли бы сразу же дать много новых и биологически эффективных свойств. Три этих типа относятся к первичным сангикским расам. Смешение белой и черной рас не дают столь желательных непосредственных результатов, однако мулатское потомство отнюдь не является таким предосудительным, как это пытаются представить социальные и расовые предрассудки. В физическом отношении такие люди являются великолепными образчиками человеческого рода, несмотря на их незначительную неполноценность в некоторых других отношениях.

Питкернският експеримент по смесването на бялата и полинезийската раси е дал напълно удовлетворителни резултати благодарение на това, че белите мъже и полинезийските жени са произхождали от достатъчно добри родове. Смесените бракове между висшите типове бяла, червена и жълта раси биха могли веднага да дадат много нови и биологически ефективни свойства. Трите тези типа се отнасят към първичните сангикски раси. Смесването на бялата и черна раса не дава толкова желателни непосредствени резултати, обаче мулатското потомство съвсем не се явява такова заслужаващо порицание, както това се опитват да представят социалните и расови предразсъдъци. Във физическо отношение такива хора се явяват великолепни образци на човешкия род, независимо от тяхната незначителна непълноценност в някои други отношения.

Когда первичная сангикская раса смешивается со вторичной, последняя существенно улучшается за счет первой. Если такое жертвенное участие первичных рас в улучшении вторичных групп происходит в небольшом масштабе - и в течение продолжительного периода времени - оно не может вызывать серьезных возражений. В биологическом аспекте вторичные сангикские расы в некотором отношении превосходили первичные.

Когато първичната сангикска раса се смесва със вторичната, последната съществено се подобрява за сметка на първата. Ако такова жертвено участие на първичните раси в подобряването на вторичните групи протича в не голям мащаб - и в течение на продължителен период от време - то не може да предизвика сериозни възражения. В биологичен аспект вторичните сангикски раси в някакво отношение превъзхождали първичните.


Страница 921

И всё же истинная опасность для людей лежит скорее в неограниченной репродукции низших и дегенеративных генотипов различных цивилизованных народов, нежели в какой-либо мнимой опасности их расового смешения.

И все пак истинската опасност за хората лежи по-скоро в неограничената репродукция на низшите и дегенеративни генотипове при различните цивилизовани народи, отколкото в каквато и да била мнима опасност от тяхното расово смесване.

[Представлено главой серафимов, расположенных на Урантии.]

[Представено от главата на серафимите, разположени на Урантия. ]


Страница 922