Текстът със зелени букви е, само, помощен
материал насочващ, към възможно предаване на смисъла на оригиналния
текст, и не е одобряван от Фондация Урантия. Настоятелно препоръчвам
да сверявате с оригиналния текст! Официалният сайт е: http://www.urantia.org/
Документ 11. ВЕЧНИЯТ ОСТРОВ РАЙ
РАЙ является вечным центром вселенной вселенных и местом обитания Всеобщего Отца, Вечного Сына, Бесконечного Духа, а также подчиненных и неподчиненных им божественных существ. Этот центральный Остров представляет собой самое исполинское организованное тело во всей космической реальности мироздания. Рай является как материальной сферой, так и духовной обителью. Все разумные творения Всеобщего Отца живут в материальных обителях; поэтому и абсолютный центр управления должен быть материальным, буквальным. И вновь необходимо повторить, что духовные субстанции и духовные существа реальны.
РАЯТ се явява вечният център на вселената на вселените и място на обитание на Всеобщия Отец, Вечния Син, Безкрайния Дух, а така също и на подчинените и неподчинени им божествени същества. Този централен Остров представлява по себе си най-исполинското организирано тяло в цялата космическа реалност на мирозданието. Раят се явява както материална сфера, така и духовна обител. Всички разумни творения на Всеобщия Отец живеят в материални обинели; затова и абсолютния център на управление трябва да бъде материален, буквално. И отново е необходимо да повторим, че духовните субстанции и духовните същества са реални.
Материальная красота Рая заключается в великолепии его физического совершенства; величие Божьего Острова выражается в возвышенных интеллектуальных достижениях и развитии разума его обитателей; блаженство центрального Острова провозглашается бесконечным даром божественной духовной личности — светом жизни. Однако глуб‡ны духовной красоты и чудеса этого великолепного ансамбля совершенно недоступны конечному разуму материальных созданий. Красота и духовное величие божественной обители недоступны смертному пониманию. Рай принадлежит вечности; не существует ни сведений, ни преданий о происхождении этого центрального Острова Света и Жизни.
Материалната красота на Рая се заключава във великолепието на неговото физическо съвършенство; величието на Божия Остров се изразява във възвишените интелектуални достижения и развитие на разума на неговите обитатели; блаженството в централния Остров се провъзгласява от безкрайния дар на божествената духовна личност - светлината на живота. Обаче дълбочината на духовната красота и чудесата на този великолепен ансабъл са съвършенно недостъпни за крайния разум на материалните създания. Красотата и духовното величие на божествената обител са недостъпни за смъртното разбиране. Раят принадлежи на вечността; не съществуват нито сведения, нито предания за произхода на този централен Остров на Светлината и Живота.
1. БОЖЕСТВЕНАТА ОБИТЕЛ
Рай служит многочисленным целям управления вселенскими мирами, но для созданий он существует в первую очередь как обитель Божества. Личное присутствие Всеобщего Отца находится в самом центре верхней поверхности этой почти круглой, но не сферической обители Божеств. Это Райское присутствие Всеобщего Отца непосредственно окружается личным присутствием Вечного Сына, в то время как оба они покрыты несказанным великолепием Бесконечного Духа.
Раят служи за многочислените цели на управлението на вселенските светове, но за създанията той съществува на първо място като обител на Божеството. Личното присъствие на Всеобщият Отец се намира в самия център на горната повърхност на тази почти кръгла, но не сверична обител на Божеството. Това Райско присъствие на Всеобщият Отец непосредствено се обкръжава от личното присъствие на Вечния Син, като в същото това време те двамата са покрити с неизказаното великолепие на Безкрайния Дух.
Бог пребывает, пребывал и будет вечно пребывать в этой центральной и вечной обители. Мы всегда встречали и всегда будем встречать его здесь. Всеобщий Отец космически сосредоточен, духовно персонализирован и географически расположен в этом центре вселенной вселенных.
Богът пребивава, пребивавал е и ще пребивава вечно в тази центална и вечна обител. Ние винаги сме срещали и винаги ще го срещаме тук. Всеобщият Отец космически е съсредоточен, духовно персонализиран и географски разположен в този център на вселената на вселените.
Всем нам известен прямой путь, ведущий к Всеобщему Отцу. Многие аспекты божественной обители недоступны вашему пониманию, ибо вас разделяет огромное расстояние и необъятное пространство, но те, кто способен понять значение этих громадных расстояний, знают местонахождение Бога так же определенно и однозначно, как вы знаете местонахождение Нью-Йорка, Лондона, Рима или Сингапура, — городов, имеющих точное географическое место на Урантии. Если бы вы были грамотным штурманом, владеющим судном, и в вашем распоряжении были бы судно, карты и компас, то вы без труда добрались бы до этих городов. Таким же образом, если бы у вас было время и средства передвижения, если бы вы были
На всички нас е известен прекия път, водещ към Всеобщия Отец. Много аспекти на божествената обител са недостъпни за вашето разбиране, защото вас ви разделя огромно разстояние и необятно пространство, но този, който е способен да разбере значението на тези грамадни разстояния, знае местонахождението на Бога така също определено и еднозначно, както вие знаете местонахождението на Ню Йорк, Лондон, Рим или Сингапур, - градове, имащи точно географско място на Урантия. Ако бихте били грамотен щурман, владеещ добре кораб, и във ваше разположение бихте имали кораб, карти и компас, то вие без труд бихте се доберали до тези градове. По такъв начин, ако у вас има време и средство за придвижване, ако вие бихте били
духовно подготовлены и если бы вас направляли по верному пути, вас могли бы вести от одной вселенной к другой и от одного кольца к другому; вы продвигались бы сквозь звездные миры, неизменно приближаясь к центру, пока, наконец, не предстали бы перед центральным сиянием духовного великолепия Всеобщего Отца. При наличии всего необходимого для подобного путешествия, достигнуть личного присутствия Бога в центре мироздания так же возможно, как добраться до отдаленных городов на вашей собственной планете. То, что вы там не бывали, нисколько не опровергает их реальности или действительного существования. То, что лишь немногие пришли к Богу в Раю, ни в коей мере не опровергает ни реальности его существования, ни действительности его духовного лица в центре мироздания.
духовно подготвени и ако вас ви направляват по верен път, вас биха могли да ви водят от една вселена към друга и от един пръстен към друг; вие ще се движите покрай звездни светове, неизменно приближавайки се към центъра, докато, накрая, не бихте застанали пред централното сияние на духовното великолепие на Всеобщея Отец. При наличието на всичко необходимо за подобно пътешествие, да се достигне до личното присъствие на Бога в центъра на мирозданието е също така възможно, както да се доберете до отделните градове на вашата собствена планета. Това, че вие не сте били там, ни най-малко не опровергава тяхната реалност или действително съществуване. Това, че само малцина да стигнали до Бога в Рая, в никаква стипин не опровергава нито реалността на неговото съществуване, нито действителността на неговото духовно лице в центъра на мирозданието.
Отца всегда можно найти здесь. Уйди он — всё пошло бы прахом, ибо в нем, в центре его обитания, сходятся всеобщие линии гравитации, простирающиеся до границ творения. Прослеживаем ли мы распространение личностного контура сквозь вселенные или наблюдаем за восходящими к Отцу, устремленными к центру личностями; прослеживаем ли мы ведущие к нижнему Раю линии материальной гравитации или наблюдаем за циклическими всплесками космической силы; прослеживаем ли мы ведущие к Вечному Сыну линии духовной гравитации или наблюдаем за продвигающейся к центру процессией Райских Божьих Сынов; прослеживаем ли мы контуры разума или наблюдаем за несметным числом порождаемых Бесконечным Духом небесных созданий, — любое из этих наблюдений или все из них возвращают нас к присутствию Отца в его центральной обители. Здесь находится личное, буквальное и действительное присутствие Бога. И от его бесконечного существа во все вселенные изливаются потоки жизни, энергии и личности.
Отецът винаги може да бъде намерен тук. Замине ли си той - всичко би потънало в прах, защото в него, в центъра на неговото обитание, се събират всеобщите линии на гравитацията, простираща се до границите на творението. Проследяваме ли ние разпространението на личностния контур покрай вселените или наблюдаваме ли за издигащите се към Отца, устремени към центъра личности; приследяваме ли ние водещите към долния Рая линии на материална гравитация или наблюдаваме за цикличните изблици на космическа сила; проследяваме ли ние водещите към Вечния Син линии на духовна гравитация или наблюдаваме придвижващата се към центъра процесия от Райски Божи Синове; проследяваме ли ние контура на разума или наблюдаваме за несметното число породени от Безкрайния Дух небесни създания, - всяко от тези наблюдения или всички от тях ни възвръщат към присъствието на Отеца в неговата централна обител. Тук се намира личното, буквално и действително присъствие на Бога. И от неговото безкрайно същество във всички вселени се изливат потоци живот, енергии и личности.
2. ПРИРОДАТА НА ВЕЧНИЯ ОСТРОВ
Так как у вас начинает складываться некоторое представление о колоссальности материальной вселенной, постижимой даже из вашего местоположения в космосе — вашего пространственного положения среди звездных систем, — вам должно быть понятно, что столь громадной материальной вселенной необходима адекватная и достойная столица, центр, соразмерный с величием и бесконечностью всеобщего Правителя всего этого огромного и обширного творения материальных миров и живых существ.
Тъй като у вас започва да се оформя някаква представа за колосалността на материалната вселена, постижимо даже от вашето местоположение в космоса - вашето пространствено положение сред зведните системи, - за вас трябва да понятно, че за толкова грамадна материална вселена е необходима адекватна и достойна столица, център, съразмерен с величието и безкрайността на всеобщия Управител на цялото това огромно и обширно творение от материални светове и живи същества.
По своей форме Рай отличается от обитаемых пространственных тел: он не является сферическим. Он имеет явно выраженную эллиптическую форму, причем диаметр в северно-южном направлении на одну шестую больше диаметра в направлении восток-запад. Центральный Остров является практически плоским, и расстояние от верхней до нижней поверхности составляет одну десятую диаметра в восточно-западном направлении.
По своята форма Раят се отличава от обитаемите пространствени тела: той не се явява сферичен. Той има явно изразена елиптична форма, при което диаметъра в северно-южно направление е с една шеста повече от диаметъра в напарвление изток-запад. Централният Остров се явява практически плосък, и разстоянието от горната до долната повърхност съставлява една десета от диаметъра в източно-западно напарвление.
Различия в размерах, в сочетании с неподвижностью Острова и большим исходящим давлением силы-энергии в его северной оконечности, позволяют установить абсолютные направления в мироздании.
Различията в размерите, в съчетание с неподвижността на Острова и голямото изходно налягане на силите-енергии в неговия северен край, позволява да се установи абсолютно направление в мирозданието.
Центральный Остров географически разделен на три области деятельности:
Централният Остров географски е разделен на три области на деятелност:
1. Верхний Рай.
1. Горен Рай.
2. Периферийный Рай.
2. Периферен Рай.
3. Нижний Рай.
3. Долен Рай.
Ту поверхность Рая, которая связана с личностной деятельностью, мы называем верхней, а противоположную поверхность — нижней. Периферия Рая предназначена для деятельности, которая в строгом смысле не является ни личностной, ни неличностной. Троица, по-видимому, доминирует на личностной, или верхней,
Тази повърхност на Рая, която е свързана с личната деятелност, ние наричаме горна, а противоположната повърхност - долна. Периферията на Рая е предназначена за деятелност, която в строгия смисъл не се явява нито личностна, нито неличностна. Троицата, видимо, доминира на личностната, или на горната,
плоскости, а Безусловный Абсолют — на нижней, или неличностной. Едва ли можно считать Безусловный Абсолют личностью, но мы действительно полагаем, что функциональное пространственное присутствие данного Абсолюта сосредоточено в нижнем Раю.
плоскост, а Безусловния Абсолют - на долната, или неличностната. Едва ли може да се счита Безусловният Абсолют за личност, но ние действително полагаме, че функционалното пространствено присъствие на дадения Абсолют е съсредоточено в долния Рай.
Вечный Остров представлен единой формой материализации — неизменными системами реальности. Эта буквальная субстанция Рая представляет собой однородную организацию пространственного потенциала, не встречаемую более нигде во всей огромной вселенной вселенных. Она получила многочисленные названия в различных вселенных, и Мелхиседеки Небадона издавна именуют ее абсолютум. Материал Рая не является ни мертвым, ни живым; это — изначальное недуховное выражение Первого Источника и Центра; это Рай, а копий Рая не существует.
Вечният Остров е представен от единна форма на материализация - неизменни системи на реалността. Тази буквална субстанция на Рая представлява по себе си еднородна организация на пространствения потенциал, не срещаща се повече никъде в цялата огромна вселена на веселенте. Тя е получила многочислени названия в различните вселени, и Мелхиседеките от Небадон отдавна я именуват като абсолют. Материалът на Рая не се явява нито мъртъв, нито жив; това - е изначално недуховно изражение на Първия Източник и Център; това е Рай, а копия на Рая не съществуват.
Нам представляется, что Первый Источник и Центр сконцентрировал в Раю весь абсолютный потенциал космической реальности как часть своего метода самоосвобождения от ограничений бесконечности, как средство, обеспечивающее возможность суббесконечного и даже пространственно-временного творения. Но из этого не следует, что Рай ограничен во времени и пространстве только потому, что эти качества раскрываются во вселенной вселенных. Рай существует вне времени и не имеет положения в пространстве.
На нас ни се представя, че Първият Източник и Център е концентрирал в Рая целия абсолютен потенциал на космическата реалност като част от своя метод на самоосвобождение от ограниченията на безкрайността, като средство, обезпечаващо възможността за суббезкрайното и даже прастранствено-времево творение. Но от това не следва, че Раят е ограничен във времето и пространството само поради това, че тези качества се разкриват във вселената на вселените. Раят съществува извън времето и няма положение в пространството.
Условно говоря, пространство, по-видимому, начинается сразу же под нижним Раем; время — сразу же над верхним Раем. Время — так, как его понимаете вы, — не является характерной чертой существования в Раю, хотя жители центрального Острова полностью осознают вневременную последовательность событий. Движение не присуще Раю, оно является следствием волеизъявления. Однако понятие расстояния, даже абсолютного расстояния, наполнено больш‡м смыслом, ибо может применяться к относительным местоположениям в Раю. Рай является внепространственным, поэтому его области абсолютны и могут использоваться многими способами, непонятными смертному разуму.
Условно говорейки, пространството, видимо, започва веднага под долния Рай; времето - веднага над горния Рай. Времето - така както го разбирате вие, - не се явява характерна черта на съществуването в Рая, макар жителите на централния Остров напълно да осъзнават извънвремевата последователност на събитията. Движението не е присъщо на Раят, то се явява в следствие на волеизявление. Обаче понятието за разстояние, даже за абсолютното разстояние, е изпълнено с най-голям смисъл, защото може да се прилага към относителното местоположение в Рая. Раят се явява извънпространствен, затова неговите области са абсолютни и могат да се използуват по много способи, непонятни за смъртния разум.
3. ГОРНИЯТ РАЙ
В верхнем Раю расположены три величественные сферы деятельности: присутствие Божеств, Святейшая Сфера и Святая Область. Обширное пространство, непосредственно окружающее присутствие Божеств, выделено в качестве Святейшей Сферы и предназначено для поклонения, тринитизации и высших духовных достижений. В этой зоне нет ни материальных структур, ни чисто интеллектуальных творений; они не могли бы здесь существовать. Мои попытки пересказать человеческому разуму божественную сущность и исполненное красоты величие Святейшей Сферы Рая не имели бы смысла. Эта сфера целиком духовна, а вы почти целиком материальны. Для чисто материального существа чисто духовная реальность, очевидно, не существует.
В горният Рай са разположени три величествени сфери на деятелност: присъствие на Божествата, Святешата Сфера и Святата Област. Обширното пространство, непосредствено обкръжаващо присъствието на Божествата, е отделено в качеството на Святейша Сфера и е предназначено за поклонение, тринитизация и висши духовни достижения. В тази зона няма нито материални структури, нито чисто интелектуални творения; те не биха могли да съществуват тук. Моите опити да преразвам на човешкия разум за божествената същност и изпълнената с красоти и величие Святейша Сфера на Рая не биха имали смисъл. Тази сфера е изцяло духовна, а вие почти изцяло сте материални. За чисто материалното същество чисто духовната реалност, очевидно, не съществува.
Хотя в Святейшей Сфере отсутствует физическая материализация, секторы Святой Земли изобилуют воспоминаниями о вашей материальной жизни, еще большее число которых содержится в реминисцентных исторических зонах периферийного Рая.
Макар в Святейшата Сфера да отсъствува физическата материализация, секторите на Святата Земя изобилстват с възпоменания за вашия материален живот, още по-голямо число от които се съдържат в реминисцентните исторически зони на переферния Рай.
Святая Область — внешний, или жилой, регион — разделена на семь концентрических зон. Рай иногда называют «Домом Отца», ибо он является его вечной обителью, а семь этих зон часто именуются «Райскими резиденциями Отца». Внутреннюю, или первую, зону занимают Жители Рая и уроженцы Хавоны, посещающие Рай. Следующая, или вторая, зона является областью обитания уроженцев семи сверхвселенных времени и пространства. Эта вторая зона частично поделена на семь гигантских секторов, в которых проживают духовные существа и восходящие создания, прибывшие из вселенных эволюционного развития. Каждый из этих секторов специально посвящен благополучию и развитию
Святата Област - външният, или обитаем, регион - е разделен на седем концентрични зони. Раят понякога го наричат "Домът на Отца", защото се явява негова вечна обител, а тези седем зони често се именуват "Райските резиденции на Отца". Най-вътрешната, или първата, зона заемат Жителите на Рая и родените в Хавона, посещаващи Рая. Следващаща, или втората, зона се явява областта на родените в седемте свръхвселени на времето и пространството. Тази втора зона частично е поделена на седем гигантски сектора, в които живеят духовни същества и възходящи създания, пристигащи от вселените на еволюционното развитие. Всеки от тези сектори специално е посветен на благополучието и развитието
личностей одной из сверхвселенных, но эти средства почти бесконечно превышают потребности семи сверхвселенных в их современном состоянии.
на личностите на една от свръхвсерените, но тези средства почти безкрайно превишават потребностите на седемте свръхвселени в тяхното съвременно състояние.
Каждый из семи секторов Рая разделен на жилые секции, предназначенные в качестве жилых центров для миллиарда индивидуальных прославленных рабочих групп. Тысяча таких секций составляет сектор. Сто тысяч секторов равны одной конгрегации. Десять миллионов конгрегаций образуют ассамблею. Миллиард ассамблей составляют одну большую секцию. Эти образования продолжают возрастать — через вторую большую секцию, третью и так далее, вплоть до седьмой. И далее: семь больших секций составляют главную секцию, семь главных секций — высшую секцию; и так, кратные семи, возникают новые образования высших, сверхвысших, небесных, сверхнебесных и высочайших секций. Однако и этим не исчерпывается всё имеющееся в наличии пространство. Это ошеломляющее число жилых областей Рая — число, выходящее за пределы вашего представления, — занимает значительно меньше одного процента всего отведенного для этих целей пространства Святой Земли. Еще остается предостаточно места для тех, кто находится на пути к всеобщему центру и даже для тех, кто начнет свое путешествие к Раю в вечном будущем.
Всеки от седемте сектора на Рая е разделен на жилищни секции, предназначени в качеството на жилищни центрове за милиарди индивидуални прославени работни групи. Хиляда такива секции съставляват сектор. Сто хиляди сектора са равни на една конгрегация. Десет милиона конгрегации образуват асамблея. Милиард асамблеи съставляват една голяма секция. Тези образувания продължават да нарастват - чрез втора голяма секция, трета и т.н., достигащи до седмата. И по-нататък: седем големи секции съставляват главна секция, седем главни секции - висша секция; и така, кратни на седем, възникват нови образувания от висши, свръхвисши, небесни, свръхнебесни и височайши секции. Обаче и с това не се изчерпва всичко намиращо се в наличност в пространството. Това зашеметяващо число жилищни области на Рая - число, излизащо зад пределите на вашите представи, - заема значително по-малко от един процент от всичко отделено за тези цели пространство на Святата Земя. Още си остава предостатъчно за тези, които се намират на път към всеобщия център и даже за тези, които започват своето пътешествие към Рая във вечното бъдеще.
4. ПЕРИФЕРНИЯТ РАЙ
Центральный Остров резко обрывается на периферии, но его размеры столь громадны, что этот конечный угол относительно неразличим в пределах любой ограниченной области. Часть периферийной поверхности Рая занята взлетно- посадочными полями для приема и отправки различных групп духовных личностей. Ввиду того, что зоны ненасыщенного пространства почти достигают периферии, здесь принимается транспорт с любой направляющейся в Рай личностью. Ни в верхний, ни в нижний Рай невозможно попасть с помощью транспортного супернафима или другого способа пересечения пространства.
Централният Остров рязко се прекъсва на периферията, но неговите размери са толкова грамадни, че този краен ъгъл е относително неразличим в пределите на всяка ограничена област. Част от периферната повърхност на Рая е заета от полета за излитане и кацане за приемане и изпращане на различни групи духовни личности. В предвид на това, че зоните на ненаситеното пространство почти достигат до периферията, тук се приема транспорта с всяка насочила се в Рая личност. Нито в горния, ното в долния Рай е невъзможно да се попадне с транспортен супернафим или по друг способ за пресичане на пространството.
Каждый из Семи Главных Духов восседает на своем троне могущества и власти в одной из семи сфер Духа, кругообразно расположенных вокруг Рая в пространстве между сияющими сферами Сына и внутренним кольцом миров Хавоны, однако центры сосредоточения их силы находятся на периферии Рая. Здесь медленно вращающиеся присутствия Семи Высших Управляющих Энергией обозначают расположение семи станций, посылающих в семь сверхвселенных молниеносные вспышки определенных видов энергии Рая.
Всеки от Седемте Главни Духове седи на своя трон от могъщество и власт в една от седемте сфери на Духа, кръгообразно разположени около Рая в пространството между сияещите сфери на Сина и вътрешния пръстен от светове на Хавона, обаче центровете на съсредоточаване на техните сили се намират на периферията на Рая. Тук бавно въртящите се присъствия на Седемте Висши Управляващи Енергията обозначават разположението на седемте станции, изпращащи в седемте свръхвселени мълниеносните избухвания(изблици) на определени видове енергии от Рая.
Здесь, в периферийном Раю, находятся колоссальные исторические и профетические демонстрационные области, отведенные Сынам-Создателям и посвященные локальным вселенным времени и пространства. Существует ровно семь триллионов таких исторических заповедников, готовых или пока еще пустующих, но всё это в совокупности покрывает лишь около четырех процентов соответствующей части периферийной области. Мы предполагаем, что эти громадные заповедные территории предназначены для творений, которые в должное время появятся за пределами известных сегодня и обитаемых семи сверхвселенных.
Тук, в периферният Рай, се намират колосални исторически и профетически демонстрационни области, изпитани от Синовете-Създатели и посветени на локалните вселени на времето и пространството. Съществуват почти равно на седем трилиона такива исторически резервати, готови или още пустеещи, но всичко това в съвокупност покрива само около четири процента от съществуващата част на периферната област. Ние предполагаме, че тези грамадни резервирани територии са предназначени за творения, които в необходимото време ще се появят зад пределите на известните днес и обитаеми седем свръхвселени.
Та часть Рая, которая предназначена для существующих вселенных, заполнена всего лишь на один-четыре процента, в то время как отведенная для этого область по меньшей мере в миллион раз превышает действительные потребности. Рай достаточно велик, чтобы обеспечить простор для деятельности практически бесконечного творения.
Тази част от Рая, която е предназначена за съществуващите вселени, е запълнена само на един-четири процента, в същото време като отделената за това област в най-малка степен един милион пъти превишава действителните потребности. Раят е достатъчно велик, за да обезпечи простор за деятелността на практически безкрайното творение.
Однако дальнейшие попытки помочь вам представить себе величие Рая были бы бесплодными. Вы должны терпеливо продолжать свое восхождение, ибо истинно сказано: «Глаз не видел и ухо не слышало, и на ум смертному человеку не
Обаче понататъшните опити да ви се помогне да си представите величието на Рая биха били безплодни. Вие трябва търпеливо да продължите сваето издигане, защото е истина казаното: "Око не е виждало и ухо не е чувало, и на ума на смъртния човек не
приходило то, что Всеобщий Отец уготовил для тех, кто переживет жизнь во плоти в мирах времени и пространства».
идвало това, което Всеобщият Отец е приготвил за тези, които надживеят(преживеят) живота в плът в световете на времето и пространството".
5. ДОЛНИЯТ РАЙ
О нижнем Рае мы знаем только то, что нам поведано; личности не обитают здесь. Он не имеет никакого отношения к делам духовных разумных существ, не действует здесь и Божество-Абсолют. Нас учат, что все контуры физической энергии и космической силы берут свое начало в нижнем Раю, имеющем следующее строение:
За долният Рай ние знаем само това, което ни е съобщено; личности не обитават тук. Той няма никакво отношение към делата на духовните разумни същества, не действува тук и Божеството-Абсолют. Нас ни учат, че всички контури на физическата енергия и космическата сила взимат своето начало в долния Рай, имащ следния строеж:
1. Прямо под месторасположением Троицы, в центральной части нижнего Рая, находится неизвестная и нераскрытая Зона Бесконечности.
1. Пряко под местразположението на Троицата, в централната част на долния Рай, се намира неизвестна и неразкрита Зона на Безкрайността.
2. Непосредственно вокруг этой Зоны расположена безымянная область.
2. Непосредствено около тази Зона е разположена безименна област.
3. Внешние границы нижней поверхности занимает область, контролирующая пространственный потенциал и силу-энергию. Действие этого огромного эллиптического силового центра не соответствует ни одной из известных функций какого-либо триединства, однако в этой области, по-видимому, сосредоточен изначальный силовой заряд пространства. Этот центр состоит из трех концентрических эллиптических зон: внутренняя является центром силовых и энергетических процессов самого Рая, а внешняя, возможно, связана с функциями Безусловного Абсолюта; в отношении пространственных функций средней зоны мы не можем сказать ничего определенного.
3. Външните граници на долната повърхност заема област, контролираща пространствения потенциал и силата-енергия. Действието на този огромен елиптичен силов център не съответства на нито една от известните функции, на което и да било триединство, обаче в тази област, видимо, е съсредоточен изначалният силов заряд на пространството. Този център се състои от три концентрични елиптични зони: вътрешната се явява център на силовите и енергетични процеси на самия Рай, а външната, възможно, е свързана с функциите на Безусловния Абсолют; в отношение на пространствените функции на средната зона ние не можем да кажем нищо определено.
Внутренняя зона этого силового центра действует, очевидно, как гигантское сердце, чьи сокращения посылают потоки энергии к самым отдаленным границам физического пространства. Она направляет и модифицирует силы-энергии, но вряд ли приводит их в движение. Присущее реальности и создаваемое этой изначальной силой напряжение-присутствие значительно явственнее проявляется в северной оконечности Райского центра, чем в южных регионах; этот перепад является постоянным. Изначальная сила пространства, очевидно, поступает на юге и истекает на севере благодаря действию неизвестной циркуляционной системы, выполняющей функции распространения этого основного вида силы-энергии. Время от времени возникают заметные колебания напряжения в восточно-западном направлении. Силы, исходящие из этой зоны, не реагируют на воздействие наблюдаемой физической гравитации, но всегда подчиняются гравитации Рая.
Вътрешната зона на този силов център действува, очевидно, като гигантско сърце, чиито свиванияизпращат потоци от енергия към най-отдалечените граници на физическото пространство. Тя направлява и модифицира силите-енергии, но едва ли ги привежда в движение. Присъщите реалности и създаваното от тази изначална сила напрежение-присъствие значително по-отчетливо се проявява в северния край на Райския център, отколкото в южните региони; този пад се явява постоянен. Изначалната сила на пространството, очевидно, постъпва на юг и изтича на север благодарение на действието на неизвестна циркулационна система, изпълняваща функциите на разпространение на този основен вид сили-енергии. От време на време възникват забележими колебания в напрежението в източно-западно направление. Силите, излизащи от тази зона, не реагират на въздействието на наблюдаемата физическа гравитация, но винаги се подчиняват на гравитацията на Рая.
Средняя зона силового центра непосредственно окружает внутреннюю зону. Средняя зона, по-видимому, статична, если не считать ее расширений и сокращений в трех циклах активности. Самое слабое из этих пульсаций происходит в восточно- западном направлении, следующее по силе — в северно-южном, в то время как самое мощное — общее расширение и сжатие — происходит по всем направлениям. Функция средней зоны так и не получила определения, но скорее всего она имеет отношение к взаимному согласованию внутренней и внешней зон силового центра. Многие считают, что средняя зона является механизмом управления промежуточным пространством, или зонами покоя, которые отделяют следующие друг за другом пространственные уровни мироздания; но нет ни свидетельства, ни откровения, которое служило бы тому подтверждением. Наше предположение основывается на знании того, что средняя зона имеет некоторое отношение к функционированию механизма ненасыщенного пространства мироздания.
Средната зона на силовия център нопосредствено обкръжава вътрешната зона. Средната зона, видимо, е статична, ако на се считат нейното разширяване и свиване в три цикъла на активност. Най-слабата от тези пулсации протича в източно-западно направление, следващото по сила - в северно-южно, в същото време като най-мощното - общото разширение и свиване - протича по всички направления. Функцията на средната зона така и не е получила определение, но по-скоро от всичко тя има отношение към взаимното съгласуване на вътрешната и външната зони на силовия център. Мнозина считат, че средната зона се явява механизъм за управление на промеждуточното пространство, или зоните на покой, които отделят следващите едно след друго пространствени нива на мирозданието; но няма нито свидетелства, нито откровение, което би послужило за подтвърждение. Нашето предположение се основава на знанието на това, че средната зона има някакво отношение към функционирането на механизма на ненаситеното пространство на мирозданието.
Внешняя зона является самым большим и наиболее активным из трех концентрических эллиптических поясов неотождествленного космического потенциала. Эта область — арена невообразимой деятельности, центр, где сходятся все излучающие контуры, устремляющиеся в пространство по всем направлениям
Външната зона се явява най-големият и най-активен от трите концентрични елиптични пояси на неотъждествен космически потенциал. Тази област - е арена на невъобразима деятелност, център, където се събират всички сходящи контури, устремяващи се в пространството по всички направления
вплоть до внешних границ семи сверхвселенных и уходящих еще дальше, пересекая колоссальные и непостижимые пространства внешнего космоса. Данное космическое присутствие является совершенно неличностным, несмотря на то, что каким-то нераскрытым образом оно, по-видимому, косвенно подчиняется воле и распоряжениям бесконечных Божеств, действующих в качестве Троицы. Считается, что здесь находится центральное средоточие, Райский центр космического присутствия Безусловного Абсолюта.
достигащи до външните граници на седемте свръхвселени и отиващи още по-далеч, пресичайки колосалните и непостижими пространства на външния космос. Даденото космическо присъствие се явява съвършенно неличностно, независимо от това, че по някякъв неразкрит начин то, видимо, косвено се подчинява на волята и разпорежданията на безкрайните Божества, действуващи в качеството на Троица. Счита се, че тук се намира централното съсредоточаване, Райския център на космическото присъствие на Безусловния Абсолют.
Очевидно, все разновидности силы и все фазы энергии замкнуты; они циркулируют во вселенных и возвращаются по определенным маршрутам. Однако оказывается, что излучения активированной зоны Безусловного Абсолюта могут либо направляться в пространство, либо возвращаться назад, но никогда оба действия не происходят одновременно. Эта внешняя зона пульсирует гигантскими циклами протяженностью в целую вечность. В течение немногим более миллиарда урантийских лет происходит истечение пространственной силы данного центра, которое сменяется столь же продолжительным возвратным движением. И проявления пространственной силы этого центра являются всеобщими: они охватывают всё доступное насыщению пространство.
Очевидно, всички разновидности на силите и всички фази на енергиите са затворени; те циркулират във вселените и се възвръщат по определен маршрут. Обаче се оказва, че излъчванията от активираната зона на Безусловния Абсолют могат или да се насочат в пространството, или да се върнат назад, но никога двете действия не протичат едновременно. Тази външна зона пулсира с гигантски цикли по протежението на цялата вечност. В течение на молко повече от милиард урантийски години се случва изтичане на пространствена сила от дадения център, което се сменя от също толкова продължително възвратно движение. И проявленията на пространствените сили на този център се явяват всеобщи: те обхващат всичко дастъпно в наситеното пространство.
Все виды физической силы, энергии и вещества едины. Вся сила-энергия проистекает из нижнего Рая, куда ей предстоит вернуться по завершении своего обращения в пространстве. Но не вся энергия и материальные образования вселенной вселенных в их современных состояниях берут свое начало в нижнем Раю; пространство — это колыбель многих типов вещества и предвещества. Хотя внешняя зона силового центра Рая является источником пространственных энергий, само пространство здесь не возникает. Пространство не является силой или энергией. Равным образом, респирация пространства не объясняется пульсациями этой зоны, однако чередующиеся в этой зоне фазы истечения и поступления энергии синхронизированы с двухмиллиардными циклами расширения и сжатия пространства.
Всички видове физически сили, енергии и вещества са единни. Цялата сила-енергия произтича от долния Рай, където и предстои да се върне след завършване на своето завъртане в пространството. Но не цялата енергия и материални образувания във вселената на вселените в нейното съвременно състояние взимат своето начало в долния Рай; пространството - това е люлка на много типове вещества и предвещества. Макар и външната зона на силовия център на Рая да се явява източник на пространствените енергии, самото пространство не възниква тук. Пространството не се явява сила или енергия. По еднакъв начин респирацията на пространството не се обяснява с пулсациите на тази зона, обаче редуващите се в тази зона фази на изтичане и постъпване на енергии са синхронизирани с двумилиардните цикли на разширяване и свиване на пространството.
6. РЕСПИРАЦИЯ НА ПРОСТРАНСТВОТО
Мы не знаем истинного механизма респирации пространства; мы только наблюдаем его периодические сжатия и расширения. Эта респирация охватывает как горизонтальное протяжение насыщенного пространства, так и вертикальное протяжение ненасыщенного пространства, существующего в громадных резервуарах над и под Раем. Объемные очертания этих пространственных резервуаров напоминают песочные часы.
Ние не знаем истинския механизъм на респирация на пространството; ние само наблюдаваме неговото периодични свивания и разширявания. Тази респирация обхваща както хоризонталното протежение на наситеното пространство, така и вертикалното протежение на ненаситеното пространство, съществуващо в грамадни резервоари над и под Рая. Обемните очертания на тези пространствени резервоари напомнят за пясъчен часовник.
Когда вселенные горизонтального протяжения насыщенного пространства расширяются, резервуары вертикального протяжения ненасыщенного пространства сжимаются — и наоборот. Непосредственно под нижним Раем происходит слияние насыщенного и ненасыщенного пространства. Оба типа пространства протекают через преобразующие регуляционные каналы, где производятся изменения, необходимые для превращения насыщаемого пространства в ненасыщаемое и наоборот при периодических сжатиях и расширениях космоса.
Когато вселените от хоризонталното протежение на наситеното пространство се разширяват, резервоарите от вертикалното протежение на ненаситеното пространство се свиват - и обратно. Непосредствено под долния Рай протича сливане на наситеното и ненаситеното пространства. Двата типа пространство протичат през преобразуващи регулационни канали, където се извършват измененията, необходими за превръщане на наситеното пространство в ненаситено и обратното при периодичните свивания и разширения на космоса.
Под «ненасыщенным» понимается пространство, не насыщенное теми силами, энергиями и присутствиями, которые существуют в пространстве насыщенном. Мы не знаем, должно ли вертикальное (резервуарное) пространство вечно служить противовесом горизонтальному (пространству вселенных); мы не знаем, существует ли творческий замысел в отношении ненасыщенного пространства; мы поистине очень мало знаем о резервуарах пространства — только то, что они существуют и, по-видимому, уравновешивают циклические расширения и сжатия вселенной вселенных.
Под "ненаситено" се разбира пространството, не наситено с тези сили, енергии и присъствия, които съществуват в наситеното пространство. Ние не знаем, трябва ли вертикалното (резервоарното) пространство вечно да служи за противовес на хоризонталното (пространството на вселените); ние не знаем, съществува ли творчески замисъл по отношение на ненаситеното пространство; ние наистина многомалко знаем за резервоарните пространства - само това, че те съществуват и, видимо, уравновесяват цикличните разширения и свивания на вселената на вселените.
Каждая фаза циклической респирации пространства длится немногим более одного миллиарда урантийских лет. В течение одной фазы вселенные расширяются,
Всяка фаза от цикличната респирация на пространството продължава малко повече от един милиард урантийски години. В течение на едната фаза вселените се разширяват,
в течение другой они сжимаются. В настоящее время насыщенное пространство подходит к середине фазы расширения, в то время как ненасыщенное пространство приближается к середине фазы сжатия, и, по нашим сведениям, границы обоих протяжений пространства находятся, теоретически, на равном расстоянии от Рая. Сегодня резервуары ненасыщенного пространства протянулись в вертикальном направлении над верхним и под нижним Раем на такое же расстояние, на какое протянулось от периферийного Рая насыщенное пространство вселенных, достигающее четвертого внешнего уровня космоса и даже выходящее за его пределы.
в течение на другатате се свиват. В настояще време наситеното пространство отива към средата на фазата разширение, в същото това време ненаситеното пространство се приближава към към средата на фазата свиване, и, по наши сведения, границите на двете протежения на пространството се намират, теоретично, на равно разстояние от Рая. Днес резервоарите на ненаситеното пространство са се простряли във вертикално направление над горния и под долния Рай на същото такова разстояние, на каквото се е простряло от периферния Рай наситеното пространство на вселените, достигащи четвърто външно ниво на космоса и даже излизащо зад неговите предели.
В течение миллиарда урантийских лет пространственные резервуары сжимаются, в то время как мироздание и силовая активность всего горизонтального пространства увеличиваются. Таким образом, требуется немногим более двух миллиардов урантийских лет для завершения полного цикла расширения и сжатия.
В течение на милиард урантийски години пространствените резервоари се свиват, в същото това време както мирозданието и силовата активност на цялото хоризонтално пространство се увеличават. По такъв начин, са потребни малко повече от два милиарда урантийски лета за завършването на пълния цикъл на разширяване и свиване.
7. ПРОСТРАНСТВЕНИ ФУНКЦИИ НА РАЯ
Пространство не существует ни на одной из поверхностей Рая. Если, находясь на верхней его поверхности, «посмотреть» строго вверх, то невозможно будет «увидеть» ничего, кроме входящего или исходящего ненасыщенного пространства, в настоящее время входящего. Пространство не соприкасается с Раем; только спокойные зоны промежуточного пространства входят в контакт с центральным Островом.
Пространство не съществува на нито една от повърхностите на Рая. Ако, намирайки се на неговата горна повърхност, "погледнете" строго нагоре, то е невъзможно да "видите" нищо, освен входящето или изходящето ненаситено пространство, в настояще време входящо. Пространството не се докосва с Рая; само спокойните зони на промеждуточното пространство влизат в контакт с централния Остров.
Рай является фактически неподвижным ядром, которое окружают расположенные между насыщенным и ненасыщенным пространством зоны относительного покоя. Географически эти зоны представляются относительным продолжением Рая, однако они, возможно, заключают в себе какое-то движение. Нам очень мало известно о них, но мы замечаем, что эти зоны ослабленного пространственного движения разделяют насыщенное и ненасыщенное пространство. Подобные зоны существовали когда-то между уровнями насыщенного пространства, но в настоящее время они уже менее спокойны.
Раят се явява фактически неподвижно ядро, което обкръжават разроложените между наситеното и ненаситеното пространства зони на относителен покой. Географски тези зони се представят като относително продължение на Рая, обаче те, възможно е, да съдържат в себе си някакво движение. На нас много малко ни е известно за тях, но ние забелязваме, че тези зони на отслабено пространствено движение разделят наситеното и ненаситеното пространство. Подобни зони са съществували някога между нивата на наситеното пространство, но в настояще време те вече са по-малко спокойни.
Вертикальное сечение всего пространства несколько напоминает мальтийский крест, горизонтальные протяжения которого соответствуют насыщенному (вселенскому) пространству, а вертикальные — ненасыщенному (резервуарному) пространству. Четыре конца этого креста несколько разделены, поскольку зоны промежуточного пространства разделяют насыщенное и ненасыщенное пространство. При удалении от Рая спокойные зоны промежуточного пространства разрастаются и, в конце концов, охватывают границы всего пространства, полностью включая в себя как пространственные резервуары, так и всё горизонтальное протяжение насыщенного пространства.
Вертикалното сечение на цялото пространство малко напомня на малтийския кръст, горизонталните протежения на който съответствуват на наситеното пространство, а вертикалните - на ненаситеното (резервоарно) пространство. Четирите краища на този кръст са малко разделени, доколкото зоните на промеждуточното пространство разделят наситеното и ненаситеното пространство. При отдалечаване от Рая спокойните зони на промеждутъчното пространство се разрастват и, в края на краищата, обхващат границите на цялото пространство, напълно включвайки в себе си както пространствените резервоари, така и цялото хоризонтално протежение на наситеното пространство.
Пространство не является ни субабсолютным условием в рамках Безусловного Абсолюта, ни его присутствием, как не является оно и функцией Предельного. Пространство есть дар Рая, и считается, что пространство большой вселенной и всех внешних областей в действительности насыщено изначальным пространственным потенциалом Безусловного Абсолюта. От примыкающих к периферийному Раю областей это насыщенное пространство протянулось вовне, пересекая четвертый космический уровень и выходя за пределы мироздания, но как далеко, мы не знаем.
Пространството не се явява нито субабсолютно условие в рамките на Безусловния Абсолют, нито негово присъствие, както не се явява то и функция на Пределния. Пространството е дар от Рая, и се счита, че пространството на голямата вселена и на всички външни области в действителност е наситено от изначалния пространствен потенциал на Безусловния Абсолют. От гроничещите към периферния Рай области на това наситено пространство простиращо се навън, пресичайки четвъртото космическо ниво и излизайки зад пределите на мирозданието, но колко далеко, ние не знаем.
Если вы вообразите себе конечную, но непостижимо огромную клиновидную плоскость, расположенную под прямым углом как к верхней, так и к нижней поверхностям Рая, и с вершиной, почти соприкасающейся с периферийным Раем, и если после этого представите эту плоскость в ее эллиптическом обращении вокруг Рая, то вращательное движение этой плоскости приблизительно очертит объем насыщенного пространства.
Ако вие си представите съвършена, но непостижимо огромна клиновидна плоскост, разположена под прав ъгъл както към горната, така и към долната повърхност на Рая, и с връх, почти докосваща се с периферния Рай, и ако след това си представите тази плоскост в нейното елиптично въртене в кръг около Рая, то въртеливото движение на тази плоскост приблизително ще очертае обема на наситеното пространство.
Для каждой данной точки во вселенных существуют верхний и нижний пределы горизонтального пространства. При достаточном удалении вверх или вниз под прямым
За всяка точка във вселените съществуват горен и долен предели на хоризонталното пространство. При достатъчно отдалечаване нагоре или надолу под прав
углом к плоскости Орвонтона можно рано или поздно достигнуть верхнего или нижнего пределов насыщенного пространства. По мере удаления от Рая, в пределах известного протяжения мироздания границы пространства всё более и более раздвигаются. Пространство уплотняется, причем несколько быстрее, чем плоскость творения — вселенные.
ъгъл към плоскостта на Орвонтон може рано или късно да се достигне горния или долния предел на наситеното пространство. По степентта на отдалечаване от Рая, в пределите на известно протежение на мирозданието границите на пространството все повече и повече се разтварят. Пространството се уплътнява, при това малко по-бързо, отколкото плоскостта на творението - вселените.
Находящиеся между уровнями пространства относительно спокойные зоны — такие, как зона, отделяющая семь сверхвселенных от первого внешнего уровня пространства, — представляют собой исполинские эллипсы малой космической активности. Эти зоны разделяют огромные галактики, которые в организованном порядке стремительно обращаются вокруг Рая. Вы можете представить себе первый внешний уровень пространства, где в настоящее время формируются бесчисленные вселенные, как гигантскую процессию галактик, вращающихся вокруг Рая и ограниченных сверху и снизу спокойными зонами промежуточного пространства, а с внутренней и внешней границ — относительно спокойными зонами.
Намиращите се между нивата на пространството относително спокойни зони - такива, като зоната, отделяща седемте свръхвселени от първото външно ниво на пространството, - представляват по себе си изполински елипси с малка космическа активност. Тези зони разделят огромни галактики, които в организиран ред стремително се въртят около Рая. Вие може да си представите първото външно ниво на пространството, където в настояще време се формират безчислени вселени, като гиганска процесия от галактики, въртяща се около Рая и ограничена отгоре и отдолу от спокойните зони на промеждуточното пространство, а от вътрешната и външна граници - от относително спокойните зони.
Так уровень пространства функционирует как эллиптическая область движения, со всех сторон окруженная относительной неподвижностью. Такие соотношения движения и покоя образуют искривленные пространственные пути пониженного сопротивления движению, за которыми всегда следуют космическая сила и возникающая энергия в их вечном обращении вокруг Острова Рай.
Така нивото на пространството функционира като елиптична област на движение, от всички страни обкръжена от относителна неподвижност. Такива съотношения на движението и покоя образуват изкривени пространствени пътища на понижено съпротивление на движението, които винаги следва космическата сила и възникващата енергия в тяхното вечно въртене около Острова Рай.
Эти чередующиеся зоны мироздания, в совокупности с попеременным движением галактик по и против часовой стрелки, являются фактором стабилизации физической гравитации, направленным на предотвращение усиления гравитационного напряжения до разрушительной и рассеивающей величины. Такой механизм оказывает антигравитационное воздействие и выполняет функции тормоза, гасящего опасные скорости.
Тези редуващи се зони на мирозданието, в съвкупност с поредните движения на галактиките по и срещу часовата стрелка, се явяват като фактор за стабилизиране на физическата гравитация, насочени към предотвратяване на усилването на гравитационното напрежение до разрушителни и разсейващи величини. Такъв механизъм окозва антгравитационно въздействие и изпълнява функцията на спирачка, гасяща опасните скорости.
8. ГРАВИТАЦИЯТА НА РАЯ
Неотвратимое гравитационное притяжение эффективно охватывает все миры, во всех вселенных, по всему космосу. Гравитация — это всемогущие объятия физического присутствия Рая. Гравитация — это всесильная нить, на которую нанизаны мерцающие звезды, сияющие солнца и вращающиеся сферы, составляющие всеобщее физическое украшение вечного Бога, который есть всё, который всё наполняет и в котором всё заключено.
Неизбежното гравитационно притегляне ефективно обхваща всички светове, във всички вселени, по целия космос. Гравитацията - това е всемогъщото обятие на физическото присъствие на Рая. Гравитацията - това е всесилна връзка, на която са нанизани мигащите звезди, сияйните слънца и въртящите се сфери, съставляващи всеобщото физическо украшение на вечния Бог, който е всичко, който всичко изпълва и в който всичко се съдържа.
Центром и средоточием абсолютной материальной гравитации является Остров Рай, дополняемый окружающими Хавону черными гравитационными телами и уравновешиваемый верхними и нижними резервуарами пространства. Все известные эманации нижнего Рая неизменно и безошибочно реагируют на воздействие центральной гравитации, которой охвачены бесчисленные кольца эллиптических пространственных уровней мироздания. Каждый известный тип космической реальности описывает вековую дугу, стремясь к кругообразному движению, к обращению по огромному эллипсу.
Център и съсредоточаване на абсолютната материална гравитация се явява Острова Рай, допълван от обкръжаващите Хавона черни гравитационни тела и уравновесяван от горните и долните резервоарни пространства. Всички известни еманации на долния Рай неизменно и безгрешно реагират на въздействието на централната гравитация, с която са обхванати безчислените пръстени на елиптичните пространствени нива на мирозданието. Всеки известен тип от космическата реалност описва вековна дъга, стремейки се към кръгообразно движение, към въртене по огромна елипса.
Пространство не реагирует на гравитацию, но служит ее противовесом. Без амортизирующей способности пространства, происходящие в нем взрывы сотрясали бы окружающие космические тела. Насыщенное пространство оказывает также антигравитационное воздействие на физическую или линейную гравитацию; пространство действительно способно нейтрализовать такое действие гравитации, хотя и неспособно задержать его. Абсолютная гравитация есть гравитация Рая. Локальная, или линейная, гравитация относится к электрической стадии энергии или вещества; она действует в пределах центральной, сверх- и внешних вселенных при любой соответствующей материализации.
Пространството не реагира на гравитацията, но служи за неин противовес. Без амортизиращите способности на пространството, протичащите в него взривове биха разтърсили обкръжаващите космически тела. Наситеното пространство оказва също така антигравитационно въздействие на физическата или линейна гравитация; пространството действително е способно да неутрализира такова действие на гравитацията, макар и неспособно да го задържи. Абсолютната гравитация е гравитацията на Рая. Локалната, или линейната, гравитация се отнася към електрическия стадий на енергията или веществото; тя действува в пределите на централната, свръх- и външните вселени при всяка съответствуваща материализация.
Многочисленные типы космической силы, физической энергии, вселенской энергии, а также различные материализации раскрывают три общие, хотя и не строго разграниченные, стадии реакций на гравитацию Рая:
Многочислените типове космически сили, физическата енергия, вселенската енергия, а така също различните материализации разкриват три общи, макар и не строго разграничени, стадии в реакциите на гравитацията на Рая:
1. Догравитационные стадии (сила). Это первый шаг в процессе индивидуализации пространственного потенциала в доэнергетические виды космической силы. Данная стадия соответствует понятию изначального силового заряда пространства, иногда называемого чистая энергия или сегрегата.
1. Догравитационните стадии (силата). Това е първата крачка в процеса на индивидуализация на пространствения потенциал в доенергетическите видове космически сили. Даденият стадии съответствува на понятието за изначален силов заряд на пространството, понякога наричан чиста енергия или сегрегат.
2. Гравитационные стадии (энергия). Эта модификация силового заряда пространства выполняется Райскими организаторами сил. Она свидетельствует о появлении энергетических систем, реагирующих на воздействие гравитации Рая. Эта возникающая энергия первоначально является нейтральной, однако, претерпев ряд трансформаций, она начинает проявлять так называемые отрицательные и положительные свойства. Такие стадии мы называем ультимата.
2. Гравитационни стадии (енергия). Тази модификация на силовия заряд на пространството се изпълнява от Райските организатори на силите. Тя свидетелствува за появяването на енергетичните системи, реагиращи на въздействието на гравитацията на Рая. Тази възникваща енергия първоначално се явява неутрална, обаче, претърпявайки ред трансформации, тя започва да проявява така наречените отрицателни и положителни свойства. Такива стадии ние наричаме ултимат.
3. Постгравитационные стадии (энергия вселенной). На этой стадии энергия-вещество начинает подчиняться линейной гравитации. В центральной вселенной такие физические системы представляют собой тройственные организации, известные как триата, — сверхмощные системы, исходные по отношению к пространственно- временным творениям. Физические системы сверхвселенных формируются Управляющими Вселенской Энергией и их партнерами. Эти материальные организации отличаются двойственным строением и известны как гравита. Окружающие Хавону черные гравитационные тела не являются ни триатой, ни гравитой, а сила их притяжения обнаруживает оба типа физической гравитации — линейную и абсолютную.
3. Постгравитационни стадии (енергията на вселената). На този стадий енергията-вещество започва да се подчинява на линейната гравитация. В централната вселана такива физически системи представляват по себе си троични организации, известни като триата, свръхмощни системи, изходни по отношение на пространствено-времевите творения. Физическите системи на свръхвселените се формират от Управляващите Вселенската Енергия и техните партньори. Тези материални организации се отличават с двойнствен строеж и са известни като гравита. Обкръжаващите Хавона черни гравитационни тела не се явяват нито триата, нито гравита, а в силата на тяхното притегляне се откриват двата типа физическа гравитация - линейната и абсолютната.
Пространственный потенциал не взаимодействует с каким-либо видом гравитации. Этот изначальный дар Рая не является действительным уровнем реальности; он предшествует всем относительным функциональным недуховным реальностям — всем проявлениям силы-энергии, а также образованию энергии и вещества. Пространственный потенциал — термин, плохо поддающийся определению. Он не означает чего-либо, предшествующего пространству; его значение должно передавать идею потенциальных возможностей, заключенных в самом пространстве. В общих чертах он может быть осмыслен как включающий все те абсолютные воздействия и потенциалы, которые исходят от Рая и составляют пространственное присутствие Безусловного Абсолюта.
Пространственият потенциал не взаимодействува с какъвто и да е вид гравитация. Този изначален дар на Рая не се явява действително ниво на реалност; той предшествува всички относителни функционални недуховни реалности - всички проявления на сили-енергии, а така също образуването на енергията и веществата. Пространственият потенциал - е термин, лошо поддаващ се на определение. Той не означава каквото и да е , предшествуващо пространството; неговото значение трябва да предава идеята за потенциалните възможнасти, съдържащи се в самото пространство. В най-общи линии той може да бъде осмислен като включващ всички тези абсолютни въздействия и потенциали, които излизат от Рая и съставляват пространственото присъствие на Безусловния Абсолют.
Рай есть абсолютный источник и вечный центр всей энергии и всего вещества во вселенной вселенных. Безусловный Абсолют раскрывает, регулирует и объемлет всё то, чему Рай является источником и первопричиной. Всеобщее присутствие Безусловного Абсолюта представляется эквивалентным концепции потенциальной бесконечности гравитационного охвата — эластичной упругости присутствия Рая. Это представление помогает осознать тот факт, что всё притягивается к центру, к Раю. Данный пример приблизителен, однако полезен. Он также объясняет, почему гравитация всегда действует преимущественно в плоскости, перпендикулярной массе, — это свидетельствует о различиях в размерах Рая и окружающих его творений.
Раят е абсолютният източник и вечният център на цялата енергия и всичкото вещество във вселената на вселените. Безусловният Абсолют разкрива, регулира и обема всичко това, на което Рая се явява източник и първопричина. Всеобщото присъствие на Безусловният Абсолют се представя от еквивалентна концепция на потенциалната безкрайност на гравитационния обхват - еластичната гъвкавост в присъствието на Рая. Тази представа помага да се осъзнае този факт, че всичко се притегля към центъра, към Рая. Даденият пример е приблизителен, обаче полезен. Той също така обяснява, защо гравитацията винаги действува преимуществено в плоскостта, перпендикулярна на масата, - това свидетелствува за различията в размерите на Рая и обкръжаващите го творения.
9. УНИКАЛНОСТТА НА РАЯ
Рай уникален тем, что является первопричиной и окончательной целью всех духовных личностей. Хотя истинно то, что не все низшие духовные существа локальных вселенных сразу же отправятся в Рай, он остается желанной целью для всех сверхматериальных личностей.
Раят е уникален с това, че се явява първопричина и крайна цел за всички духовни личности. Макар да е истинно това, че не всички низши духовни същества от локалните вселени веднага се изпращат в Рая, той си остава желана цел за всички свръхматериални личности.
Рай — это географический центр бесконечности; он не является ни частью вселенского творения, ни даже истинной частью вечной вселенной Хавоны. Обычно мы говорим, что центральный Остров принадлежит к божественной вселенной, но на самом деле это не так. Рай представляет собой вечную и исключительную сущность.
Раят - това е географският център на безкрайността; той не се явява нито част от вселенското творение, нито даже истинска част от вечната вселена Хавона. Обичайно ние говорим, че централния Остров принадлежи към божествената вселена, но на практика това не е така. Раят представлява по себе си вечна и изключителна същност.
У истоков вечности, когда Всеобщий Отец претворил бесконечное личностное выражение своего духовного «я» в существе Вечного Сына, он одновременно раскрыл потенциал бесконечности, заключенный в его неличностном «я», как Рай. Неличностный и недуховный Рай представляется неизбежным отражением воли Отца и актом, увековечившим Первородного Сына. Так реальность была задумана Отцом в двух актуальных фазах: личностной и неличностной, духовной и недуховной. Существующее между ними напряжение, а также воля Отца и Сына к действию привели к появлению Совместного Вершителя и центральной вселенной материальных миров и духовных существ.
В изворите на вечността, когато Всеобщият Отец е претворил безкрайното личностно изразяване на своето духовно "аз" в съществото на Вечния Син, той едновременно е разкрил потенциала на безкрайността, съдържащ се в неговото неличностно "аз", като Рай. Неличностният и недуховен Рай представлява неизбежно отражение на волята на Отца и акт, увековечаващ Първородния Син. Така реалността е била замислена от Отеца в две актуални фази: личностна и неличностна, духовна и недуховна. Съществуващото между тях напрежение, а така също волята на Отеца и Сина към действие са довели до появяването на Съвместния Вършител и централната вселена на материалните светове и духовни личности.
Когда реальность дифференцирована на личностную и неличностную (Вечный Сын и Рай), вряд ли было бы справедливым называть то, что является неличностным, «Божеством» без каких-либо оговорок. Энергетические и материальные последствия действий Божества едва ли могут именоваться Божеством. Божество может служить причиной многого того, что Божеством не является, и Рай не есть Божество; не обладает Рай также и сознанием — в любом возможном понимании этого слова смертным человеком.
Когато реалността е диференцирана на личностна и неличностна (Вечния Син и Рай), едва ли би било справедливо да наречем това, което се явява неличностно "Божество" без каквито и да било уговорки. Енергетичните и материални последствия от действията на Божествата едва ли могат да се нарекат Божество. Божеството може да служи за причина на много от това, което не се явява Божество, и Рая не е Божество; не притежава Рая също така и съзнание - във всяко възможно разбиране на тази дума от смъртния човек.
Рай не является исходным по отношению к какому-либо существу или живому организму; он не является создателем. Личность и интеллектуально-духовные отношения могут передаваться, модель — нет. Модели никогда не являются отражениями; они представляют собой копии, репродукции. Рай есть абсолют моделей; Хавона — выражение этих потенциалов в действительности.
Раят не се явява изходен по отношение към кое да е същество или жив организъм; той не се явява създател. Личността и интелектуално-духовните отношения могат да се предават, модела - не. Моделите никога не се явяват отражения; те представляват по себе си копия, репродукции. Раят е абсолютен модел; Хавона - е израяване на тези потенциали в действителността.
Центральна и вечна, великолепна и идеальна обитель Бога. Его жилище — это прекрасный образец для всех столичных миров вселенных; и центральная вселенная его непосредственного пребывания служит эталоном для всех вселенных во всём, что относится к их идеалам, организации и предельному назначению.
Централна и вечна, великолепна и идеална е обителта на Бога. Неговото жилище - това е прекрасен образец за всички столични светове на вселените; и централната вселена на неговото на неговото непосредствено пребиваване служи като еталон на всички вселени във всичко, което се отнася към техните идеали, организации и пределно предназначение.
Рай — это всеобщий центр всей личностной деятельности, источник и центр всех пространственно-силовых и энергетических проявлений. Всё, что существует, существовало или будет существовать, произошло, происходит и будет происходить из этой центральной обители вечных Богов. Рай — центр всего творения, источник всей энергии и первоисточник всех личностей.
Раят - това е всеобщият център на цялата личностна деятелност, източник и център на всички пространствено-силови и енергетични проявления. Всичко, което съществува, което е съществувало или ще съществува, което се е случило, което се случва и ще се случва произтича от тази централна обител на вечните Богове. Раят - е центърът на цялото творение, източникът на всички енергии и първоизточник на всички личности.
В конечном счете, из всего, что относится к Раю, наиболее значительным для смертных является тот факт, что эта совершенная обитель Всеобщего Отца есть реальная и далекая цель бессмертных душ смертных и материальных Божьих сынов — восходящих созданий эволюционных миров времени и пространства. Каждый познавший Бога смертный, отдавший себя выполнению воли Отца, уже вступил на долгий, долгий путь к Раю — путь стремления к божественности и обретения совершенства. И когда такое существо животного происхождения, поднявшееся из низших пространственных сфер, предстает — как предстали уже легионы других — перед Богами Рая, то подобное достижение выражает реальность духовной трансформации, граничащей с пределами верховности.
В крайна сметка, от всичкото, което се отнася към Рая, най-значителен за смъртните се явява този факт, че тази съвършенна обител на Всеобщия Отец е реална и далечна цел на безсмърните души на смъртните и материални Божи синове - възходящите създания от еволюционните светове на времето и пространствато. Всеки познал Бога смъртен, отдаващ себе си в изпълнение волята на Отца, вече е стъпил на дългия, дългия път към Рая - пътя на стремеж към божественост и придобиване на съвършенство. И когато такова същество от животински произход, издигащо се от низшите пространствени сфери, застане - както са заставали вече легиони от други - пред Боговете в Рая, то подобно достижение изразява реалността на духовната трансформация, граничеща с пределите на върховността.
[Представлено Воспитателем Мудрости, назначенным для выполнения данной функции От Века Древними Уверсы.]
[Представено от Възпитателят по Мъдрост, назначен за изпълнение на дадената функция от От Векове Древните от Уверса.]