Текстът със зелени букви е, само, помощен
материал насочващ, към възможно предаване на смисъла на оригиналния
текст, и не е одобряван от Фондация Урантия. Настоятелно препоръчвам
да сверявате с оригиналния текст! Официалният сайт е: http://www.urantia.org/
Документ 9. ВРЪЗКАТА НА БЕЗКРАЙНИЯТ ДУХ С ВСЕЛЕНАТА
СТРАННАЯ вещь произошла в тот момент, когда, в присутствии Рая, Всеобщий Отец и Вечный Сын объединяются для претворения себя в новой личности. Ничто в этой вечностной ситуации не предвещает того, что Совместный Вершитель воплотится как неограниченная духовность, согласованная с абсолютным разумом и наделенная уникальными прерогативами манипуляции энергией. Появление Третьего Лица завершает освобождение Отца от уз сконцентрированного совершенства и оков абсолютизма личности. И это освобождение раскрывается в поразительных возможностях Совместного Создателя сотворять существа, приспособленные для служения в качестве попечительских духов даже материальным созданиям эволюционирующих вселенных.
СТРАННО нещо се е случило в този момент, когато, в присъствието в Рая, Всеобщият Отец и Вечният Син се обединяват за претворяване на себе си в нова личност. Нищо в тази вечностна ситуация не предвещава това, че Съвместният Вършител ще се въплъти като неограничена духовност, съгласувана с абсолютния разум и надарена с уникални прерогативи за манипулации с енергиите. С появвяването на Третото Лице завършва освобождението на Отца от тесните връзки на концентрираното съвършенство и оковите на абсолютизма в личността. И това освобождение се разкрива в поразителните възможности на Съвместният Създател да сътворява същества, приспособени за служене в качеството на попечителски духове даже на материалните създания от еволюиращите вселени.
Отец бесконечен в любви и волеизъявлении, в духовной мысли и намерении; он — всеобщий вседержитель. Сын бесконечен в мудрости и истине, в духовном выражении и толковании; он — всеобщий просветитель. Рай бесконечен в потенциале наделения силой и в способности энергетического господства; это всеобщий стабилизатор. Совместный Вершитель обладает уникальными прерогативами синтеза, бесконечной способностью согласования всех существующих космических энергий, всех действительных вселенских духов и всех реальных разумных субстанций во вселенных. Третий Источник и Центр — это всеобщий объединитель многочисленных энергий и разнообразных творений, которые появились как следствие божественного плана и вечного замысла Всеобщего Отца.
Отецът е безкраен в любовта и волеизавленията, в духовните мисли и намерения; той - е всеобщият вседържател. Синът е безкраен в мъдростта и истината, в духовното изразяване и тълкуване; той - е всеобщият просветител. Раят е безкраен в потенциалът за надаряване със сила и в способността си за енергетично господство; това е всеобщият стабилизатор. Съвместният Вършител притежава уникални прерогативи за синтеза, безкрайна способност за съгласуване на всички космически енергии, всички действителни вселенски духове и всички реални разумни субстанции във вселените. Третият Източник и Център - това е всеобщият обединител на многочислените енергии и разнообразни творения, които са се появили като следствие от божествения план и вечния замисъл на Всеобщия Отец.
Бесконечный Дух — Совместный Создатель — есть всеобщий и божественный попечитель. Дух неустанно являет милосердие Сына и любовь Отца в гармонии с непоколебимой, неизменной и праведной справедливостью Райской Троицы. Влияние Бесконечного Духа и его личностей всегда рядом с вами; они действительно знают и по-настоящему понимают вас.
Безкрайният Дух - Съвместният Създател - е всеобщият и божествен попечител. Духът непрестанно изявява милосърдието на Сина и любовта на Отца в хармония с непоколебимата, неизменна и праведна справедливост на Райската Троица. Влиянието на Безкрайният Дух и неговите личности винаги са редом с вас; те действително знаят и истински ви разбират.
По всем вселенным посредники Совместного Вершителя непрестанно управляют силами и энергиями всего космического пространства. Подобно Первому Источнику и Центру, Третий Источник восприимчив как к духовному, так и материальному. Совместный Вершитель — это откровение единства Бога, в котором заключено всё: вещи, значения и ценности, вся энергия, весь разум и весь дух.
По всички вселени посредниците на Съвместния Вършител непрестанно управляват силите и енергиите на цялото космическо пространство. Подобно на Първия Източник и Център, Третият Източник е възприемчив както към духовното, така и към материалното. Съвместният Вършител - това е откровението за единството на Бога, в който е заключено всичко: нещата, значенията и ценностите, цялата енергия, целият разум и целият дух.
Бесконечный Дух пронизывает всё пространство; он пребывает в кругу вечности. Подобно Отцу и Сыну, Дух совершенен и неизменен — абсолютен.
Безкрайният Дух пронизва цялото пространство; той пребивава в къга на вечността. Подобно на Отеца и Сина, Духът е съвършен и неизменен - той е абсолютен.
1. АТРИБУТИТЕ НА ТРЕТИЯТ ИЗТОЧНИК И ЦЕНТЪР
Третий Источник и Центр известен под многими именами, каждое из которых указывает на отношение и обозначает функцию. Как Бог-Дух, он равноправен в
Третият Източник и Център е известен под много имена, всяко от които указва отношение и обозначава функция. Като Бог-Дух, той е равноправен в
личности и равен в божественности Богу-Сыну и Богу-Отцу. Как Бесконечный Дух, он является вездесущим духовным влиянием. Как Всеобщий Оператор, он является прародителем созданий, управляющих энергией, активатором космических сил пространства. Как Совместный Вершитель, он является совместным представителем и исполнителем партнерства Отца-Сына. Как Абсолютный Разум, он является источником интеллекта во всех вселенных. Как Бог Действия, он является несомненным предшественником движения, изменения и взаимосвязи.
в личността и в божествеността на Бог-Син и Бог-Отец. Като Безкраен Дух, той се явява вездесъщо духовно влияние. Като Всеобщ Опиратор, той се явява прародител на създанията, управляващи енергията, активатор на космическите сили в пространството. Като Съвместен Вършител, той се явява съвместен представител и изпълнител на партньорството на Отец-Син. Като Абсолютен Разум, той се явява източник на интелекта във всички вселени. Като Бог на Действието, той се явява несъмнен предшественик на движенията, измененията и взаимовръзките.
Некоторые из атрибутов Третьего Источника и Центра приобретены от Отца, другие — от Сына, в то время как третьи не обнаруживают активного и личностного присутствия ни в Отце, ни в Сыне; эти качества вряд ли можно объяснить иначе, как предположив, что партнерство Отца-Сына, увековечившее Третий Источник и Центр, признает истину вечной абсолютности Рая и последовательно действует в согласии с этой истиной. Совместный Создатель воплощает всю полноту объединенных и бесконечных представлений о Первом и Втором Лицах Божества.
Някои от атрибутите на Третия Източник и Център са придобити от Отеца, други - от Сина, в същото това време като трети не се откриват в активното и личностно присъствие нито в Отца, нито в Сина; тези качества едва ли могат да се обяснят иначе, освен предполагайки, че партньорството Отец-Син, увековечаващо Третият Източник и Център, познава истината за вечната абсолютност на Рая и и последователно действуват в съгласие с тази истина. Съвместният Създател въплъщава цялата пълнота на обединените и безкрайни представи за Първото и Второто Лица на Божествата.
Представляя Отца как изначального создателя и Сына как духовного руководителя, думайте о Третьем Источнике и Центре как о всеобщем согласователе, попечителе, предлагающем безграничное сотрудничество. Совместный Вершитель осуществляет взаимосвязь всей воплощенной реальности; он является Божеством-хранилищем мысли Отца и слова Сына; свои действия он вечно соотносит с материальной абсолютностью центрального Острова. Райская Троица учредила всеобщий порядок прогресса, и промысл Божий есть область Совместного Создателя и формирующегося Высшего Существа. Никакая существующая или формирующаяся реальность не может обойти неизбежной взаимосвязи с Третьим Источником и Центром.
Представяйки си Отеца като изначален създател и Сина кото духовен ръководител, мислете за Третият Източник и Център като за всеобщ съгласувател, попечител, предлагащ безгранично сътрудничество. Съвместният Вършител осъществява взаимовръзката в цялата въплътена реалност; той се явява Божеството-хранилище на мислите на Отца и словото на Сина; своите действия той вечно съотнася с материалната абсолютност на центалния Остров. Райската Троица е учредича всеобщия ред на прогреса, и промисъла Божии и област на Съвместния Създател и формиращото се Висше Същество. Никоя съществуваща или формираща се реалност не може да заобиколи неизбежната взаимовръзка с Третия Източник и Център.
Всеобщий Отец главенствует в сферах предэнергии, преддуха и личности; Вечный Сын преобладает в сферах духовной деятельности; присутствие острова Рай объединяет область физической энергии и материализующейся силы; Совместный Вершитель функционирует не только как бесконечный дух, представляющий Сына, но и как всеобщий оператор сил и энергий Рая, благодаря чему появляется всеобщий и абсолютный разум. Совместный Создатель действует по всей большой вселенной как безусловная и самостоятельная личность — особенно в высших сферах духовных ценностей, физико-энергетических взаимоотношений и истинных интеллектуальных значений. Он выполняет специфическую функцию при объединении и взаимодействии энергии и духа, где бы и когда бы это ни происходило; он властвует над всеми реакциями разума, имеет огромное влияние в мире духовного и оказывает колоссальное воздействие на энергию и вещество. В любой момент Третий Источник выражает сущность Первого Источника и Центра.
Всеобщият Отец е главен в сферите на преденергията, преддуха, и личността; Вечният Син преобладава в сферите на духовна деятелност; присъствието на острова Рай обединява областта на физическата енергия и материализиращите се сили; Съвместният Вършител функционира не само като безкраен дух, представляващ Сина, но и като всеобщ оператор на силите и енергиите на Рая, благодарение на което се появява всеобщият и абсолютен разум. Съвместният Създател действува по цялата голяма вселена като безусловна и самостоятелна личност - особено във висшите сфери на духовни ценности, физико-енергетически взаимоотношения и истински интелектуални значения. Той изпълнява специфична функция при обединението и взаимодействието на енергиите и духа, където и когато да се случва това; той властвува над всички реакции на разума, има огромно влияние в света на духовното и оказва колосално въздействие на енергията и веществото. Във всеки момент Третият Източник изразява същността на Първия Източник и Център.
Третий Источник и Центр в совершенстве и безусловно разделяет вездесущность Первого Источника и Центра и иногда называется Вездесущим Духом. Своеобразным и сугубо личным способом Бог разума разделяет всеведение Всеобщего Отца и его Вечного Сына; знания духа являются всеобъемлющими и исчерпывающими. Совместный Создатель демонстрирует некоторые аспекты всемогущества Всеобщего Отца, но истинно всемогущим он является только в области разума. Третье Лицо Божества — это интеллектуальный центр и всеобщий руководитель сферы разума; отсюда его абсолютный статус: его владычество безусловно.
Третият Източник и Център в съвършенство и безусловно разделя вездесъщността с Пръвия Източник и Център и понякога се нарича Вездесъщият Дух. По своеобразен и особено личен начин Богът на разума разделя всезнанието с Всеобщия Отец и Неговия Вечен Син; знанията на духа се явяват всеобемащи и изчерпващи. Съвместният Създател демонстрира някои аспекти на всемогъществото на Всеобщия Отец, но истински всемогъщ той се явява само в областта на разума. Третото Лице на Божеството - това е интелектуалният център и всеобщият ръководител в сферите на разума; от тук и неговият абсолютен статус: неговото владичество е безусловно.
Мотивацией деятельности Совместного Вершителя является, по-видимому, партнерство Отца-Сына, однако все его действия явно совершаются с учетом взаимоотношения Отца и Рая. Временами, а также в некоторых своих функциях,
Мотивацията за деятелността на Съвместният Вършител се явява, очевидно, партньорството Отец-Син, обаче всички негови действия явно се извършват с отчитане взаимоотношенията с Отеца и Рая. От време на време, а така също и в някои свои функции,
он, видимо, возмещает незавершенность развития эмпирических Божеств — Бога-Высшего и Бога-Предельного.
той, видимо, допълва незавършеността в развитието на емпирическите Божества - Бога-Висш и Бога-Пределен.
И здесь мы сталкиваемся с бесконечной тайной, которая заключается в том, что Бесконечное одновременно раскрыло свою бесконечность в Сыне и Рае, после чего возникает существо, равное Богу в божественности, отражающее духовную сущность Сына и способное активировать модель Рая — существо, условно подчиненное в отношении верховности власти, но во многих отношениях несомненно наиболее разностороннее в действии. И это очевидное превосходство в действии проявляется в одном из атрибутов Третьего Источника и Центра, который затмевает даже физическую гравитацию, всеобщее проявление Острова Рай.
И тук ние се сблъскваме с безкрайната тайна, която се заключава в това, че Безкрайното едновремено е разкрило своята безкрайност в Сина и Рая, след което възниква същество, равно Богу в божествеността, отразяващо духовната същност на Сина и способно да активира модела на Рая - същество, условно подчинено по отношение на върховността на властта, но в много отношения несъмнено в най-голяма степен разностранно в действията. И това очевидно превъзходство в действията се проявява в един от атрибутите на Третият Източник и Център, който затъмнява даже физическата гравитация, всеобщото проявление на Острова Рай.
В дополнение к сверхуправлению энергией и миром физических вещей, Бесконечный Дух в совершенстве наделен качествами терпимости, милосердия и любви, которые столь тонко проявляются в духовной опеке. Совершенна способность Духа нести любовь и затмевать справедливость милосердием. Бог-Дух обладает всей божественной добротой и милосердным чувством Первородного и Вечного Сына. Ваша локальная вселенная выковывается между наковальней справедливости и молотом страдания, но те, кто держит в руках молот, — это дети милосердия, духовные потомки Бесконечного Духа.
В допълнение към свръхуправлението на енергиите и света на физическите неща, Безкрайният Дух в съвършенство е надарен с качествата търпимост, милосърдие и любов, които толкова тънко се проявяват в духовната опека. Съвършена е способността на Духът да носи любов и да затъмнява справедливостта с милосърдие. Богът-Дух притежава цялата божествена доброта и милосърдно чувство на Първородния и Вечен Син. Вашата локална система се изковава между наковалнята на справедливостта и чука на страданието, но тези, които държат в ръце чука, - това са деца на милосърдието, духовните потомци на Безкрайния Дух.
2. ВЕЗДЕСЪЩИЯТ ДУХ
Бог представляет собой дух в тройном смысле. Он сам является духом; в своем Сыне он проявляется как безусловный дух; в Совместном Вершителе он представляет собой дух в союзе с разумом. И, в дополнение к данным духовным реальностям, мы полагаем, что различаем уровни эмпирических духовных феноменов — духи Высшего Существа, Предельного Божества и Божества-Абсолюта.
Богът представлява по себе си дух в троен смисъл. Той сам се явява дух; в своя Син той се проявява като безусловен дух; в Съвместния Вършител той представлява по себе си дух в съюз с разума. И, в допълнение към дадените духовни реалности, ние полагаме, че различаваме нива в емпририческите духовни феномени - духовете на Висшето Същество, Пределното Божество и Божеството-Абсолют.
Бесконечный Дух является таким же дополнением Вечного Сына, как Вечный Сын — дополнением Всеобщего Отца. Вечный Сын есть одухотворенная персонализация Отца; Бесконечный Дух есть персонализированное одухотворение Вечного Сына и Всеобщего Отца.
Безкрайният Дух се явява също такова допълнение на Вечния Син, както Вечния Син - допълнение на Всеобщия Отец. Вечният Син е одухотворена персонализация на Отца; Безкрайният Дух е персонализирано одухотворение на Вечния Син и Всеобщия Отец.
Есть много открытых каналов духовной силы и источников сверхматериальной энергии, связывающих людей Урантии непосредственно с Божествами Рая. Существует прямая связь Настройщиков Сознания с Всеобщим Отцом, широко распространенное влияние духовной гравитации Вечного Сына, а также духовное присутствие Совместного Создателя. Дух Сына и дух Духа различаются в своих функциях. В своем духовном служении Третье Лицо может действовать как разум и дух или только как дух.
Има много открити канали на духовна сила и източници на свръхматериална енергия, свързващи хората от Урантия непосредствено с Божествата в Рая. Съществува пряка връзка на Настройчиците на Съзнанието с Всеобщия Отец, широко разпространеното влияние на духовната гравитация на Вечния Син, а така също духовното присъствие на Съвместния Създател. Духът на Синът и духът на Духът се различават в своите функции. В своето духовно служене Третото Лице може да действува като разум и дух или само като дух.
Кроме этих Райских Божеств урантийцам помогают духовные влияния и деятельность локальной вселенной и сверхвселенной с их нескончаемым сонмом исполненных любви личностей, неизменно ведущих к высотам и глубинам идеалов божественности и целей высшего совершенства тех, чьи намерения истинны, а сердца чисты.
Освен тези Райски Божества на урантийците помагат духовните влияния и деятелност на локалната вселена и свръхвселената с тяхното нескончаемо множество от изпълнени с любов личности, неизменно водещи към висотите и дълбините на идеалите за божествеността и целите на висшето съвършенство на тези, чиито намерения са истинни, а сърцата чисти.
Присутствие всеобщего духа Вечного Сына нам известно — мы способны безошибочно узнавать его. Присутствие Бесконечного Духа, Третьего Лица Божества, может быть познано даже смертным человеком, ибо смертные создания действительно способны испытывать благотворное влияние этого божественного присутствия, действующего в качестве посвященного человечеству Святого Духа локальной вселенной. В определенной степени человек также способен осознавать Настройщика — неличностное присутствие Всеобщего Отца. Все эти божественные духи действуют в согласии и совершенной гармонии во благо возвышения и
Присъствието на всеобщият дух на Вечният Син е известно нам - ние сме способни безгрешно да го познаем. Присъствието на Безкрайният Дух, Третото Лице на Божеството, може да бъде познато даже от смъртния човек, защото смъртните създания действително са способни да изпитват благотворното влияние на това божествено присъствие, действуващо в качеството на посветения на човечеството Свят Дух на локалната вселена. В определена степен човекът също така е способен да познава Настройчика - неличностното присъствие на Всеобщия Отец. Всички тези божествени духове действуват в съгласие и съвършена хармония за благото на възвисяването и
одухотворения человека. Они едины в духовном претворении планов восхождения смертных и достижения совершенства.
одухотворяването на човека. Те са единни в духовното претворяване на плановете за издигане на смъртните и достигане на съвършенство.
3. ВСЕОБЩИЯТ ОПЕРАТОР
Остров Рай является источником и субстанцией физической гравитации; и уже одного этого должно быть достаточно, чтобы понять, что гравитация — это одно из наиболее реальных и, в аспекте вечности, надежных явлений во всей физической вселенной вселенных. Гравитация не может быть модифицирована или аннулирована, кроме как под действием сил и энергий, возникающих при совместном участии Отца и Сына; эти силы и энергии вверены Третьему Источнику и Центру и функционально связаны с ним.
Островът Рай се явява източник и субстанция на физическата гравитация; и вече това едното трябва да е достатъчно, за да се разбере, че гравитацията - това е едно от най-реалните и, в аспект на вечността, надеждни яврения в цялата вселена на вселените. Гравитацията не може да бъде модифицирана или анулирана, освен както под действието на силите и енергиите, възникващи при съвместното участие на Отеца и Сина; тези сили и енергии са поверени на Третия Източник и Център и функционално са свързани с тях.
Бесконечный Дух обладает уникальной и поразительной силой — антигравитацией, что функционально (в зримом виде) отсутствует и в Отце, и в Сыне. Присущая Третьему Источнику способность противостоять действию материальной гравитации проявляется в личных реакциях Совместного Вершителя на определенные аспекты отношений во вселенной. И это уникальное свойство может передаваться некоторым высшим категориям личностей Бесконечного Духа.
Безкрайният Дух притежава уникална и поразителна сила - антигравитацията, което функционално (на външен вид) отсъствува и в Отца, и в Сина. Присъщата за Третият Източник способност да противостои на действието на материалната гравитация се проявява в личностните реакции на Съвместния Вършител на определени аспекти на отношения във вселената. И това уникално свойство може да се предава на някои висши категории личности на Божествения Дух.
Антигравитация аннулирует гравитацию локально; это достигается созданием равного силового присутствия. Она действует только в пределах материальной гравитации и не является действием разума. Антигравитационный эффект гироскопа является хорошим примером проявления антигравитации, но никак не иллюстрирует ее причину.
Антигравитацията анулира гравитацията локално; това се достига при създаването на равно силово присъствие. Тя действува само в пределите на материалната гравитация и не се явява действие на разума. Антигравитационният ефект на жироскопа се явява добър пример за проявленията на антигравитацията, но никак не илюстрира нейната причина
Кроме того, Совместный Вершитель демонстрирует способность преодолевать силу и нейтрализовывать энергию. Это достигается замедлением энергии до состояния материализации, а также использованием других, неизвестных вам методов.
Освен това, Съвместният Вършител демонстрира способността да преодолява силата и да неутрализира енергията. Това се достига със забавяне на енергията до състояние на материализация, а така също при използуването на други, неизвестни вам методи.
Совместный Создатель не есть ни энергия, ни источник энергии, ни ее назначение; он является оператором энергии. Совместный Создатель есть действие — движение, изменение, модификация, согласование, стабилизация и равновесие. Те виды энергии, которые подчиняются прямому или косвенному управлению Рая, по самой своей природе реагируют на воздействие Третьего Источника и Центра и его разнообразных сил.
Съвместният Създател не нито енергия, нито източник на енергия, нито нейното назначение; той се явява опреатор на енергиията. Съвместният Създател е действие - движение, изменение, модификация, съгласуване, стабилизация и равновесие. Тези видове енергии, които се подчиняват на прякото или косвеното управление на Рая, по самата своя природа реагират на въздействието на Третия Източник и Център и неговите разнообразни сили.
Вселенная вселенных наполнена созданиями Третьего Источника и Центра, функция которых состоит в управлении энергией: это физические регуляторы, управляющие энергией, энергетические центры и другие представители Бога Действия, занимающиеся регулированием и стабилизацией физической энергии. Все эти уникальные создания, выполняющие физические функции, обладают различными средствами управления энергией — например, антигравитацией, — которые они используют в своих усилиях по созданию физического равновесия вещества и энергии в большой вселенной.
Вселаната на вселените е изпълнена със създания на Третия Източник и Център, функцията на които се състои в управлението на енергиите: това са физическите регулатори, управляващите енергиите, енергетичните центрове и други представители на Бога на Действието, занимаващи се с регулирането и стабилизирането на физическата енергия. Всички тези уникални създания, изпълняващи физически функции, притежават различни средства за управление на енергията - например, антигравитацията - която те използуват в своите усилия по създаването на физическо равновесие между веществото и енергията в голямата вселена.
Очевидно, что всю свою материальную деятельность Бог Действия соотносит с Островом Рай. И действительно: все энергетические факторы учитывают абсолютность вечного Острова и даже зависят от нее. Однако Совместный Вершитель не представляет Рай и не действует в ответ на его влияние. Как личность, он является представителем Отца и Сына. Рай не является личностью. Все неличностные, безличностные и иные внеличностные действия Третьего Источника и Центра — это акты волеизъявления самого Совместного Вершителя; они не являются отражениями, производными или следствиями чего-либо или кого-либо.
Очевидно, че цялата своя материална деятелност Богът на Действието съотнася с Островя Рай. И действително: всички енергетични фактори отчитат абсолюта на вечния Остров и даже дависят от него. Обаче Съвместният Вършител не представлява Рая и не действува в отговор на неговото влияние. Като личност, той се явява представител на Отеца и Сина. Раят не се явява личност. Всички неличностни, безличностни и други извън личностни действия на Третият Източник и Център - това са актове на волеизявление на самия Съвместен Вършител; те не се явяват отражения, производни или следствия на каквото и да е или на когото и да е.
Рай — это модель бесконечности, Бог Действия — активатор этой модели. Рай есть материальная точка опоры бесконечности; силы Третьего Источника и Центра — рычаги интеллекта, который мотивирует материальный уровень и привносит спонтанность в процесс материального созидания.
Раят - това е модел на безкрайността, а Богът на действието - активатор на този модел. Раят е материалната точка на опората на безкрайността; силите на Третият Източник и Център - са лостовете на интелекта, който мотивира материалното ниво и привнася спонтанност в процеса на материалното съзидание.
4. АБСОЛЮТНИЯТ РАЗУМ
Интеллектуальная природа Третьего Источника и Центра отличается от его физических и духовных атрибутов. Она едва ли позволяет входить с ней в контакт, но с ней можно устанавливать связь — интеллектуальную, хотя и неличностную. Она отличается от физических атрибутов и духовного характера Третьего Лица на функционально-интеллектуальных уровнях, но в доступном личностям виде она никогда не существует в отрыве от физических или духовных проявлений.
Интелектуалната природа на Третият Източник и Център се отличават от неговите физически и духовни атрибути. Тя едва ли позволява да се влиза в контакт с нея, но с нея може да се установява връзка - интелектуална, макар и неличностна. Тя се отличава от физическите атрибути и духовния характер на Третото Лице на функционално-интелектуалните нива, но в достъпен личностен вид тя никога не съществува отделно от физическите или духовни проявления.
Абсолютный Разум есть разум Третьего Лица; он неотделим от личности Бога-Духа. В функционирующих существах разум связан с энергией или духом — либо и с тем, и с другим. Разум не заключен в энергии; энергия восприимчива к разуму и поддается его воздействию; возможно наложение разума на энергию, но сознание не находится в одной только материальной плоскости. Нет необходимости добавлять разум к чистому духу, ибо дух внутренне способен к осознанию и идентификации. Дух всегда интеллектуален, в определенном смысле разумен. Это может быть разум различного типа, предразум или сверхразум, даже разум-дух, но он всегда будет способен мыслить и знать. Проницательность духа превосходит разум, перерастает его и — теоретически — предшествует интеллектуальному сознанию.
Абсолютният Разум е разума на Третото Лице; той е неотделим от личността на Бога-Дух. Във функциониращите същества разумът е свързан с енергията или духа - или и с единия, и с другия. Разумът не е заключен в енергията; енергията е възприемчива към разума и се поддава на неговото въздействие; възможно е налагането на разума над енергията, но съзнанието не се намира само материалната плоскост. Няма необходимост да се добавя разум към чистия дух, защото духът е вътрешно способен за осъздаване и индентификация. Духът винаги е интелектуален, в определен смисъл разумен. Това може да бъде разум от различен тип, предразум или свръхразум, даже разум-дух, но той винаги ще бъде способен да мисли и знае. Проницателността на духът превъзхожда разума, надраства го и - теоретически - предшествува интелектуалното съзнание.
Совместный Создатель абсолютен только в области разума, в сферах всеобщего интеллекта. Разум Третьего Источника и Центра бесконечен; он выходит далеко за пределы активных и функционирующих контуров разума вселенной вселенных. Наделение семи сверхвселенных разумом обеспечивается Семью Главными Духами, важнейшими личностями Совместного Создателя. Эти Главные Духи распределяют разум в большой вселенной в виде космического разума, и ваша локальная вселенная насыщена небадонским вариантом орвонтонского типа космического разума.
Съвместният Създател е абсолютен само в областта на разума, в сферите на всеобщия интелект. Разумът на Третият Източник и Център е безкраен; той излиза далеч зад пределите на активните и функциониращи контури на разума на вселената на вселените. Надаряването на седемте свръхвселени с разум се обезпечава от Седемте Главни Духове, най-важните личностти на Съвместния Създател. Тези Главни Духове разпределят разума в голямата вселена във вид на космически разум, и вашата локална вселена е наситена с небадонския вариант на орвонтонския тип космически разум.
Бесконечный разум не знает времени, предельный разум преодолевает время, космический разум обусловлен временем. Так же и с пространством: Бесконечный Разум независим от пространства, однако по мере того, как разум нисходит с бесконечного уровня на уровни вспомогательных духов разума, интеллект всё больше учитывает факт пространства и его ограничения.
Безкрайният разум не познава времето, пределният разум преодолява времето, космическият разум е обусловен от времето. Така също е и с пространството: Безкрайният Разум е независим от пространството, обаче по степента на това, как разумът низхожда от безкрайното ниво на нивото на спомагателните духове на разума, интелекта все повече отчита факта на пространството и неговите ограничения.
Космическая сила отвечает на воздействие разума, как космический разум — на воздействие духа. Дух — это божественный замысел, разум-дух — божественный замысел в действии. Энергия — это явление, разум — значение, дух — ценность. Уже во времени и пространстве разум устанавливает эти относительные связи между энергией и духом, предполагающие их взаимное родство в вечности.
Космическата сила отговаря на въздействието на разума, както космическия разум - на въздействието на духа. Духът - това е божественият замисъл, разумът-дух - е божественият замисъл в действие. Енергията - това е явление, разумът - значение, духът - ценност. Вече във времето и пространството разумът установява тези относителни връзки между енергията и духа, предполагащи тяхното взаимно родство във вечността.
Разум преобразует духовные ценности в интеллектуальные значения; воля способна оплодотворить значения разума как в материальной, так и духовной областях. Восхождение к Раю включает относительный и дифференцированный рост в духе, разуме и энергии. Личность есть объединяющее начало этих составных частей эмпирической индивидуальности.
Разумът преобразува духовните ценности в интелектуални значения; волята е способна да оплодотвори значенията на разума както в материалната, така и в духовната области. Възхождането към Рая включва относителния и диференцирания ръст в духа, разума и енергията. Личността е обединяващо начало на тези съставни части на емпирическата индивидуалност.
5. СЛУЖЕНЕ НА РАЗУМА
Третий Источник и Центр бесконечен в разуме. Даже если бы рост вселенной продолжался бесконечно, то и тогда его интеллектуальный потенциал был бы достаточным для наделения неограниченного числа созданий соответствующим типом разума и остальными предпосылками интеллекта.
Третият Източник и Център е безкраен в разума. Даже ако растежът на вселената би се продължил безкрайно, то и тогава неговия интелектуален потенциал би бил достатъчен за надаряване на неограничено число създания със съответствуващия тип разум и останалите предпоставки на интелекта.
В области сотворенного разума Третье Лицо, со своими равноправными и подчиненными помощниками, обладает высшей властью. Третий Источник и Центр
В областта на сътворения разум Третото Лице, със своите равноправни и подчинени помощници, притежава висша власт. Третият Източник и Център
является единственным источником разума созданий, именно он наделяет разумом. Даже частицы Отца неспособны проникнуть в человеческий разум, пока Совместный Создатель не подготовит для них почву своим интеллектуальным и духовным воздействием.
се явява единственият източник на разума на създанията, именно той надарява с разум. Даже частиците на Отца са неспособни да проникнат в човешкия разум, докато Съвместния Създател не подготви за тях почвата със своите интелектуални и духовни въздействия.
Уникальность разума состоит в том, что им может наделяться столь широкий спектр живых существ. Через своих созидательных и созданных партнеров Третий Источник и Центр опекает все виды разума во всех сферах. Он помогает человеческому и субчеловеческому интеллекту через вспомогательных духов локальных вселенных и с помощью физических операторов содействует даже самым низшим, лишенным ощущений организмам наиболее примитивных типов живых существ. Управление разумом всегда проявляется через служение разумно-духовных или разумно-энергетических личностей.
Уникалността на разума се състои в това, че с него може да се надарява толкова широк спектър от живи същества. Чрез своите съзидателни и създадени партньори Третият Източник и Център опекунства всички видове разум във всички сфери. Той помага на човешкия и субчовешкия интелект чрез спомагателните духове от локалните вселени и с помощта физическите оператори съдействува даже на най-низшите, лишени от усещания организми на най-примитивните типове живи същества. Управлението на разума винаги се проявява чрез служене на разумно-духовните или разумно-енергетическите личности.
Так как Третье Лицо Божества является источником разума, вполне естественно, что эволюционным волевым созданиям легче составить доступное для понимания представление о Бесконечном Духе, чем о Вечном Сыне или Всеобщем Отце. Несовершенное раскрытие реальности Совместного Создателя раскрывается в самом существовании человеческого разума. Совместный Создатель есть прародитель космического разума, а разум человека — индивидуализированный контур, неличностная часть этого космического разума, посвященного локальной вселенной Созидательной Дочерью Третьего Источника и Центра.
Тъй като Третото Лице на Божеството се явява източник на разум, напълно естествено е, че еволюционните волеви създания по-леко ще съставят достъпни за разбиране представи за Безкрайния Дух, за Вечния Син или Всеобщия Отец. Несъвършенното разкриване реалността на Съвместния Създател се разкрива в самото съществуване на човешкия разум. Съвместният Създател е прародител на космическия разум, а разума на човека - индивидуализирания контур, неличностната част на този космически разум, посветен на локалната вселена Съзидателната Дъщеря на Третият Източник и Център.
Не считайте все явления разума божественными только потому, что его источник — Третье Лицо Божества. Корни человеческого интеллекта — в материальном происхождении животных рас. Разумность вселенной является не более истинным выражением Бога, который есть разум, чем физическая природа — выражением красоты и гармонии Рая. В природе есть совершенство, но природа не является совершенной. Совместный Создатель есть источник разума, но разум не является Совместным Создателем.
Не смятайте всички явления на разума за божествени само поради това, че неговия източник - е Третото Лице на Божеството. Корените на човешкия интелект - са в материалния произход на животинските раси. Разумността на вселената се явява не по-истинно изразяване на Бога, който е разум, отколкото физическата природа - изразяване на красотите и хармонията в Рая. В природата има съвършенство, но природата не се явява съвършена. Съвместният Създател е източник на разума, но разумът не се явява Съвместен Създател.
На Урантии разум есть следствие компромисса между высшим совершенством мысли и формирующимся складом незрелого человеческого ума. Цель вашего интеллектуального развития — возвышенное совершенство, однако, существуя в сосуде из плоти, вы еще очень далеки от этой божественной цели. Происхождение разума истинно божественно, как истинно божественна его участь, но ваш смертный разум еще не обладает божественным достоинством.
На Урантия разумът е следствие от компромиса между висшето съвършенство на мисълта и формиращият се начин на мислене на незрелия човешки ум. Целта на вашето интелектуално развитие - е възвишеното съвършенство, обаче, съществувайки в съсъд от плът, вие сте още далеко от тази божествена цел. Произходът на разума е истински божествен, както истински божествена е неговата участ, но вашият смъртен разум още не притежава божественото достойнство.
Часто, слишком часто вы вредите своему разуму неискренностью, ожесточаете неправедными помыслами; вы подвергаете его животному страху и терзаете ненужным беспокойством. Источник разума божественен, но разум, известный в мире вашего восхождения, вряд ли может быть предметом особого восхищения, тем более объектом обожания или поклонения. Созерцание незрелого и пассивного человеческого интеллекта должно вести только к смирению.
Често, прекалено често вие вредите на своя разум с неискреност, ожесточавате го с неправедни помисли; вие го подлагате на животински страх и го терзаете с ненужно безпокойство. Източникът на разумът е божествен, но разумът, известен в света на вашето въздигане, едва ли може да бъде предмет на особено възхищение, още повече обект на обожание или поклонение. Съзерцанието на незрелият и пасивен човешки интелект трябва да води само към смирение.
6. КОНТУР НА ГРАВИТАЦИЯТА НА РАЗУМА
Третий Источник и Центр — всеобщий интеллект — лично осознает каждый разум, каждый интеллект во всём творении и поддерживает личную и совершенную связь со всеми физическими, моронтийными и духовными разумными созданиями необъятных вселенных. Вся интеллектуальная активность охвачена абсолютным контуром гравитации разума, сходящимся в Третьем Источнике и Центре, и является частью личного сознания Бесконечного Духа.
Третият Източник и Център - всеобщият интелект - лично осъзнава всеки разум, всеки интелект в цялото творение и поддържа лична и съвършена връзка с всички физически, моронтийни и духовни разумни създания от необятните вселени. Цялата интелектуална активност е обхваната от абсолютният контур на гравитацията на разума, събиращ се в Третият Източник и Център, и се явява част от личното съзнание на Безкрайния Дух.
Так же, как Отец притягивает к себе все личности, а Сын — всякую духовную реальность, так и интеллектуальное притяжение Совместного Вершителя влечет
Също така, както Отецът привлича към себе си всички личности, а Синът - всяка духовна реалност, така и интелектуалното притегляне на Съвместният Вършител привлича
к нему каждый разум; он безусловно господствует во всеобщем контуре разума и управляет им. Все истинные, подлинные интеллектуальные ценности, все божественные помыслы и совершенные идеи неизменно вовлекаются в абсолютный контур разума.
към него всеки разум; той безусловно господства във всеобщият контур на разума и го управлява. Всички истински, оригинални интелектуални ценности, всички божествени помисли и съвършени идеи неизменно се въвличат в абсолютния контур на разума.
Гравитация разума может действовать отдельно от гравитации материальной и духовной, но где бы и когда бы ни сталкивались два последних типа, налицо действие гравитации разума. При объединении всех трех, материальное создание — физическое или моронтийное, конечное или абсонитное — может быть охвачено личностной гравитацией. Независимо от этого, наделение разумом даже неличностных существ позволяет им мыслить и осознавать, несмотря на полное отсутствие личности.
Гравитацията на разумът може да действува отделно от материалната и духовна гравитации, но където и когато и да било да са се срещали двата последни типа, на лице е действието на гравитацията на разума. При обединяването на всичките три, материалното създание - физическо или моронтийно, крайно или абсонитно - може да бъде обхванато от личностната гравитация. Независимо от това, надаряването с разум даже на неличностните същества им позволява да мислят и осъзнават, въпреки пълното отсъствие на личността.
Однако индивидуальность, присущая достоинству личности — человеческой или божественной, бессмертной или потенциально бессмертной, — берет свое начало не в духе, разуме или материи; это дар Всеобщего Отца. Взаимодействие духовной, интеллектуальной и материальной гравитации также не является непременным условием для появления личностной гравитации. Контур Отца может охватить разумное материальное существо, не реагирующее на духовную гравитацию, либо же заключить в себя разумное духовное существо, которое не реагирует на гравитацию материальную. Действие личностной гравитации всегда является волевым актом Всеобщего Отца.
Обаче индивидуалността, присъща за достойнството на личността - човешка или божествена, безсмъртна или потенциално безсмъртна, - взима своето начало не в духа, разума или материята; това е дар от Всеобщия Отец. Взаимодействието на духовната, интелектуалната и материалната гравитации също така не се явяват като непременно условие за появяване на личностната гравитация. Контурът на Отецът може да обхване разумното материално същество, нереагиращо на духовната гравитация, или също да заключи (съдържа) в себе си разумно духовно същество, което не реагира на материалната гравитация. Действието на личностната гравитация винаги се явява волеви акт на Всеобщия Отец.
Хотя в чисто материальных существах разум связан с энергией, а в чисто духовных — с духом, бесчисленные категории личностей, включая человеческие, обладают разумом, связанным как с энергией, так и с духом. Духовная сторона разума создания проявляется в его неизменной реакции на влечение духовной гравитации Вечного Сына, материальная сторона — в реакции на гравитацию материальной вселенной.
Макар в чисто материалните същества разумът да е свързан с енергията, а в чисто духовните - с духа, безчислени категории личности, влючително и човешки, притежават разум, свързан както с енергията, така и с духа. Духовната страна в разума на създанията се проявява в неговата неизменна реакция на влечение към духовната гравитация на Вечния Син, материалната страна - в реакицията на гравитацията на материалната вселена.
Космический разум, не ассоциированный с энергией или с духом, неподвластен гравитации материального или духовного контуров. Чистый разум подвержен только всеобщему гравитационному охвату Совместного Вершителя. Чистый разум — близкий родственник разума бесконечного, а бесконечный разум (теоретически равноценный абсолютам духа и энергии) подчиняется, очевидно, только самому себе.
Космическият разум, не асоцииран с енергиите или духа, е неподвластен на гравитацията на метериалния или духовния контури. Чистият разум е подложен само на всеобщия гравитационен обхват на Съвместния Вършител. Чистият разум - е близък родственик на безкрайния разум, безкрайния разум (теоретично с еднаква ценност като абсолютите на духа и енергията) се подчинява, очевидно, само на себе си.
Чем больше расхождение духа и энергии, тем заметней функция разума; чем меньше различие между энергией и духом, тем менее заметна деятельность разума. Очевидно, максимальная активность космического разума наблюдается во временных вселенных пространства. Здесь разум, по-видимому, функционирует в промежуточной зоне между энергией и духом, но на более высоких уровнях разума положение иное; в Раю энергия и дух составляют, в сущности, единое целое.
Колкото е по-голямо разделянето между духа и енергията, толкова по-забележима е функцията на разума; колкото са по-малки различията между енергията и духа, толкова по-малко е забележима деятелността на разума. Очевидно, максималната активност на космическият разум се наблюдава във времевите вселени на пространството. Тук разумът, видимо, функционира в промеждутъчната зона между енергията и духа, но на по-високи нива на разума положението е друго; в Рая енергията и духа съставляват, в своята същност, единно цяло.
Контур гравитации разума надежен. Он порождается Третьим Лицом Божества в Раю, но не все наблюдаемые функции разума предсказуемы. По всему творению, параллельно с этим контуром, существует некое малопонятное присутствие, функции которого непредсказуемы. Мы полагаем, что эта непредсказуемость частично объясняется функцией Всеобщего Абсолюта. Мы не знаем, что это за функция; мы можем только догадываться о том, что ее активирует; мы способны только строить предположения о ее связи с созданиями.
Контурът на гравитацията на разумът е надежден. Той се поражда От Третото Лице на Божеството в Рая, но не всички наблюдаеми функции на разума са предсказуеми. По цялото творение, паралелно с този контур, съществува някакво малко разбираемо присъствие, функциите, на което са непредсказуеми. Ние полагаме, че тази непредсказуемост частично се обяснява с функциите на Всеобщия Абсолют. Ние не знаем, що за функция е това; ние можем само да се досещаме за това, което я активира; ние сме способни само да правим предположения за нейната връзка със създанията.
Определенные аспекты, связанные с непредсказуемостью конечного разума, могут объясняться незавершенностью Высшего Существа, однако существует обширная зона деятельности, в которой Совместный Вершитель и Всеобщий Абсолют, возможно, соприкасаются друг с другом. Мы не знаем многого о разуме, но в одном мы уверены: Бесконечный Дух — это совершенное выражение разума Создателя всем созданиям; Высшее Существо — это формирующееся выражение разума всех созданий их Создателю.
Определени аспекти, свързани с непредсказуемостта на крайният разум, могат да се обяснят с незавършеността на Висшето Същество, обаче съществува обширна зона на деятелност, в която Съвместният Вършител и Всеобщият Абсолют, възможно, да са в съприкосновение един с друг. Ние не знаем много за разума, но в едно сме уверени: Безкрайният Дух - това е съвършеното изразяване разума на Създателя на всички създания; Висшето Същество - това е формиращото се изразяване на разума на всички създания от техния Създател.
7. ВСЕЛЕНСКО ОТРАЖЕНИЕ
Совместный Вершитель способен согласовывать все уровни вселенской реальности так, чтобы обеспечивать одновременное восприятие интеллектуального, материального и духовного. Это явление называется вселенским отражением и представляет собой уникальное и необъяснимое умение видеть, слышать, ощущать и знать всё происходящее в сверхвселенной и с помощью отражения фокусировать всю эту информацию и знание в любом произвольном месте. Действие отражения в совершенстве демонстрируется в каждом из столичных миров семи сверхвселенных. Это явление также наблюдается во всех секторах сверхвселенных и в пределах локальных вселенных. Окончательное сосредоточение вселенского отражения происходит в Раю.
Съвместният Вършител е способен да съгласува всички нива на вселенска реалност така, че да обезпечи едновременното възприятие на интелектуалното, материалното и духовното. Това явление се нарича вселенско отражение и представлява по себе си уникално и необяснимо умение да вижда, слуша, усеща и знае всичко случващо се в свръхвселената и с помощта на отражението да фокусира цялата тази информация и знание във всяко произволно място. Действието отражение в съвършенство се демонстрира във всеки от столичните светове на седемте свръхвселени. Това явление така също се наблюдава във всички сектори на свръхвселените и в пределите на локалните вселени. Окончателното съсредоточаване на вселенското отражение става в Рая.
Явление отражения — в его раскрытии в главных мирах сверхвселенных в поразительных действиях находящихся там отражательных личностей — демонстрирует наиболее сложную взаимосвязь всех аспектов бытия во всём творении. Можно проследить, как линии духа ведут к Сыну, физическая энергия — к Раю, а разум — к Третьему Источнику; но в необыкновенном феномене вселенского отражения происходит уникальное и исключительное объединение всех трех начал, взаимосвязанных таким образом, чтобы позволять правителям вселенной узнавать об отдаленных обстоятельствах мгновенно, одновременно с их возникновением.
Явлението отражение - в неговото разкритие в главните светове на свръхвселените в поразителните действия на намиращите се там отражателни личности - демонстрира най-сложната взаимовръзка във всички аспекти на битието в цялото творение. Може да се проследи, как линиите на духа водят към Сина, физическата енергия - към Рая, а разума - към Третия Източник; но в необикновения феномен на вселенското отражение става уникалното и изключително обединение на всичиките три начала, взаимосвързани по такъв начин, че да позволяват на управителите на вселената да узнават за отделните обстоятелства мигновено, едновременно с тяхното възникване.
Во многом механизм отражения нам понятен, однако существует целый ряд аспектов, которые поистине ставят нас в тупик. Мы знаем, что Совместный Вершитель является центром интеллектуального контура вселенной и предшественником космического разума и что космический разум действует под контролем абсолютной гравитации разума Третьего Источника и Центра. Мы также знаем, что контуры космического разума воздействуют на интеллектуальные уровни всей известной жизни; в них содержатся всеобщие пространственные сообщения, и мы столь же уверены в том, что они исходят из Семи Главных Духов и сходятся в Третьем Источнике и Центре.
В по-голямата си част механизмът на отражението ни е известен, обаче съществуват цял ред аспекти, които наистина ни поставят в задънена улица. Ние знаем, че Съвместният Вършител се явява център на интелектуалния контур на вселената и предшественик на космическия разум и, че космическия разум действува под контрола на абсолютната гравитация на разума на Третия Източник и Център. Ние също така знаем, че контурите на космическия разум въздействуват на интелектуалните нива на целия известен живот; в тях се съдържат всеобщите пространствени съобщения, и ние сме също толкова уверени в това, че те излизат от Седемте Главни Духове и се събират в Третия Източник и Център.
По-видимому, связь конечного космического разума и божественного абсолютного разума формируется в эмпирическом разуме Высшего Существа. Нас учат, что у истоков времени Бесконечный Дух наделил Высшее Существо этим эмпирическим интеллектом, и мы полагаем, что некоторые свойства феномена отражения можно объяснить только признанием активности Высшего Разума. Если Высшее Существо не имеет отношения к отражению, то мы не можем объяснить сложные операции и непогрешимые действия этого космического сознания.
Видимо, връзката на крайният космически разум и божествения абсолют на разума се формира в емпирическия разум на Висшето Същество. Нас ни учат, че в источниците на времето Безкрайния Дух е надарил Висшето Същество с този емпирически интелект, и ние полагаме, че някои свойства на феномена на отражение може да се обяснят само с признание на активността на Висшия Разум. Ако Висшето Същество няма отношение към отражението, то ние не можем да обясним сложните операции и непогрешимите действия на това космическо съзнание.
В пределах эмпирического и конечного, отражение представляется всеведением и может являться свидетельством возникновения присутствия-сознания Высшего Существа. Если это предположение верно, то использование любого аспекта отражения эквивалентно частичной связи с сознанием Высшего Существа.
В пределите на емпирическото и крайното, отражението се представя като всезнание и може да се явява свидетелство за възникване присъствието- на съзнанието на Висшето Същество. Ако това предположение е вярно, то използуването на кой да е аспект на отражение е еквивалентно на частична връзка със съзнанието на Висшето Същество.
8. ЛИЧНОСТИ НА БЕЗКРАЙНИЯТ ДУХ
Бесконечный Дух обладает всем необходимым могуществом для передачи многих своих способностей и прерогатив равноправным и подчиненным личностям и исполнителям.
Безкрайният Дух притежава цялото необходимо могъщество за предаването на много от своите способности и прерогативи на равноправните и подчинени личности и изпълнители.
Первым актом Бесконечного Духа по созданию Божеств — актом, не связанным с Троицей, но находящимся в некоторой нераскрытой связи с Отцом и Сыном, —
В първият акт на Безкрайният Дух по създаването на Божества - актът, не свързан с Троицата, но намиращ се в някаква неразкрита връзка с Отеца и Сина, -
стало появление личностей Семи Главных Духов Рая, распространяющих Бесконечный Дух во вселенных.
е станало появяването на личностите на Седемте Главни Духове на Рая, разпространяващи Безкрайния Дух във вселените.
В столицах сверхвселенных нет прямого представителя Третьего Источника и Центра. Каждое из этих семи творений находится в подчинении одного из Главных Духов Рая, который действует с помощью семи Отражательных Духов, находящихся в столице сверхвселенной.
В столиците на свръхвселените няма пряк представител на Третия Източник и Център. Всяко от тези седем творения се намира в подчинението на един от Главните Духове на Рая, който действува с помощта на седемте Отражателни Духове, намиращи се в столицата на свръхвселената.
Следующий, продолжающийся творческий акт Бесконечного Духа периодически раскрывается в сотворении Созидательных Духов. Всякий раз, когда Всеобщий Отец и Вечный Сын порождают нового Сына-Создателя, Бесконечный Дух порождает Созидательного Духа локальной вселенной, который становится близким партнером Сына-Создателя во всей последующей деятельности во вселенной.
Следващият, продължаващ се акт на Безкрайният Дух периодически се разкрива в сътворяването на Съзидателните Духове. Всеки път, когато Всеобщият Отец и Вечният Син пораждат нов Син-Създател, Безкрайния Дух поражда Съзидателен Дух на локална вселена, който става близък партньор на Сина-Създател в цялата последваща деятелност във вселената.
Как необходимо проводить различие между Вечным Сыном и Сыном-Создателем, так следует отличать и Бесконечного Духа от Созидательных Духов — равноправных партнеров Сынов-Создателей в локальных вселенных. Для локальной вселенной Созидательный Дух является тем, чем Бесконечный Дух — для всего творения.
Както е необходимо да се прави различие между Вечния Син и Сина-Създател, така следва да се различават и Безкрайния Дух и Съзидателните Духове - равноправните партньори на Синовете-Създатели в локалните вселени. За локалната вселена Съзидателният Дух се явява това, което се явява Безкрайният Дух - за цялото творение.
В большой вселенной Третий Источник и Центр представлен огромным множеством попечительских духов, посланников, просветителей, третейских судей, помощников и советников, а также руководителей некоторых физических, моронтийных и духовных контуров. Не все они являются личностями в прямом смысле слова. Личность конечных созданий характеризуется следующими факторами:
В голямата вселена Третият Източник и Център е представен от огромно множество попечителски духове, посланници, просветители, арбитражни съдии, помощници и съветници, а така също и ръководители на някои физически, моронтийни и духовни контури. Не всички те се явяват личности в прекият смисъл на думата. Личността на крайните създания се характеризира от следните фактори:
1. Субъективным самосознанием.
1. Субективно самосъзнание.
2. Объективной реакцией на личностный контур Отца.
2. Обективна реакция на личностния контур на Отца.
Существуют личности создателей и личности созданий, и кроме этих двух основных типов, существуют личности Третьего Источника и Центра — существа, личностные для Бесконечного Духа, но не являющиеся безусловно личностными для созданий. Эти личности Третьего Источника не входят в личностный контур Отца. Личности Первого и Третьего Источников способны вступать в контакт друг с другом; это свойственно всем личностям.
Съществуват личности на създателите и личности на създанията, и освен тези два основни типа, съществуват личности на Третия Източник и Център - същества, личностни за Безкрайния Дух, но не явяващи се безусловно личностни за създанията. Тези личности на Третия Източник не влизат в личностния контур на Отца. Личностите на Първия и Третия Източник са способни да влизат в контакт един с друг; това е присъщо на всички личности.
Отец наделяет личностью по своей собственной воле. Почему он это делает, мы можем только предполагать; как он это делает — мы не знаем. Точно так же мы не знаем, почему Третий Источник наделяет личностью, источником которой не является Отец, однако Бесконечный Дух совершает это от своего имени, в творческом единении с Вечным Сыном и множеством неизвестных вам способов. Бесконечный Дух может также представлять Отца, наделяя личностью Первого Источника.
Отецът надарява с личност по своя собствена воля. Защо той прави това, ние можем само да предполагаме; как той прави това - ние не знаем. Точно също така ние не знаем, защо Третия Източник надарява с личност, източникът, на която не се явява Отеца, обаче Безкрайния Дух извършва това от свое име, в творческо единение с Вечния Син и множество неизвестни за вас методи. Безкрайният Дух може така също да представлява Отеца, надарявайки с личност на Първия Източник.
Существует множество типов личностей Третьего Источника. Бесконечный Дух посвящает личность Третьего Источника многочисленным группам существ, не включенным в личностный контур Отца, например, некоторым управляющим энергией. Бесконечный Дух относится как к личностям также и ко многим другим категориям существ, среди которых — Созидательные Духи, выделяемые в отдельный класс в своих взаимоотношениях с созданиями, входящими в контур Отца.
Съществуват множество типове личности на Третия Източник. Безкрайният Дух посвещава личността на Третият Източник на многочислени групи същества, не включени в личностния контур на Отца, например, някои управляващи енергията. Безкрайният Дух се отнася както към личностите така също и към много други категории същества, в средата на които - Съзидателните Духове, отделяни в отделен клас в своите взаимоотношения със създанията, влизащи в контура на Отца.
Личности как Первого, так и Третьего Источника наделены всем, что человек связывает с понятием личности, а также многим другим; их разум включает память, рассудок, суждения, творческое воображение, ассоциативное мышление, решения, выбор и многочисленные дополнительные интеллектуальные способности, совершенно неизвестные смертным. За некоторыми исключениями, раскрытые вам категории имеют форму и явную индивидуальность; они суть реальные существа. Большинство из них видимы для всех категорий духовного бытия.
С личност както на Първия, така и на Втория Източник са надарени всички, които човекът свързва с понятието за личност, а така също и много други; техният разум включва памет, разсъдък, съждания, творческо въображение, асоциативно мислене, решения, избор и многочислени допълнителни интелектуални способности, съвършено неивестни на смъртните. С някои изключения, разкритите вам категории имат форма и явна индивидуалност; те са всъщност реални същества. Болшинството от тях са видими за всички категории от духовното битие.
Даже вы будете способны видеть ваших духовных партнеров низших категорий, как только освободитесь от ограниченного зрения своих материальных глаз и приобретете моронтийную форму, с ее повышенной восприимчивостью к духовной реальности.
Даже вие ще бъдете способни да видите вашите духовни партньори от низшите категории, щом като се освободите от ограниченото зрение на своите материални очи и придобиете моронтийна форма, с нейната повишена възприемчивост към духовната реалност.
Функциональная семья Третьего Источника и Центра, в том виде, в котором она раскрывается в данных материалах, делится на три большие группы:
Функционалното семейство на Третият Източник и Център, в този вид, в който то се разкрива в дадените материали, се дели на три големи групи:
I. Высшие Духи. Смешанная группа, включающая, среди прочих, следующие категории:
I. Висши Духове. Смесена група, включваща, сред останалите, следните категории:
1. Семь Главных Духов Рая.
1. Седемте Главни Духове от Рая.
2. Отражательные Духи сверхвселенных.
2. Отражателните Духове на свръхвселените.
3. Созидательные Духи локальных вселенных.
3. Съзидателните Духове на локалните вселени.
II. Управляющие Энергией. Группа управляющих созданий и сил, действующих по всему организованному пространству.
ІІ. Управляващи Енергията. Групата управляващи създанията и силите, действуващи по цялото организирано пространство.
III. Личности Бесконечного Духа. Такое название необязательно означает, что это личности Третьего Источника, хотя некоторые из них, как волевые создания, уникальны. Обычно они подразделяются на три основных класса:
ІІІ. Личности на Безкрайния Дух. Такова название необезателно означава, че това са личности на Третият Източник, макар някои от тях, като волеви създания, са уникални. Обичайно те се подразделят на три основни класа:
1. Высшие личности Бесконечного Духа.
1. Висши личности на Безкрайният Дух.
2. Воинства посланников пространства.
2. Войнство на посланниците на пространството.
3. Попечительские духи времени.
3. Попечителски духове на времето.
Эти группы служат в Раю, в центральной вселенной, вселенной обитания или сверхвселенных и объединяют категории, действующие в локальных вселенных, включая созвездия, системы и планеты.
Тези групи служат в Рая, в централната вселена, вселената на обитаване или свръхвселените и обединяват категории, действуващи в локалните вселени, включая съзвездията, системите и планетите.
Духовные личности обширной семьи Божественного и Бесконечного Духа неизменно преданы своему служению — посвящению любви Бога и милосердия Сына всем разумным созданиям эволюционных миров времени и пространства. Эти духовные существа представляют собой живую лестницу, по которой смертный человек поднимается от хаоса к блаженству.
Духовните личности от обширното семейство на Божественият и Безкраен Дух неизменно предани на своето служение - посвещението на любовта на Бога и милосърдието на Сина на всичики разумни създания от еволюционните светове на времето и пространството. Тези духовни същества представляват по себе си живата стълбица, по която смъртния човек се издига от хаоса към блаженството.
[Раскрыто на Урантии Божественным Советником Уверсы, направленным От Века Древними для описания сущности и деятельности Бесконечного Духа.]
[Разкрито на Урантия от Божественият Съветник на Уверса, изпратен от От Векове Древните за описание на същността и деятелността на Безкрайния Дух.]